Regler for Skip-Bo Dice

Lansert i 1995 av underholdning giganten Mattel, er Skip-Bo Dice et spill av flaks, selvkontroll og sannsynlighet. Spillere prøver å spille oddsen med håp om å rulle konkrete tall for å øke deres score og vinne spillet. Hopp-Bo Dice er designet for to eller flere spillere i alderen sju år og oppover.

Sette opp spill

Plasser brettet oppreist på en flat isflaten, som et bord eller mot toppen. Plasser hver av de 12 terningene på sine respektive rutene på brettet. For eksempel, plasserer den grønne terningen merket "1" på den grønne firkanten merket "1" Det er 12 kvadrater nummerert fra 1 til 12, hver svarende til en av de 1 terningen. Skriv ned navnene på alle spiller på et ark med en blyant. Plasser terninger kopp ved siden av spillbrettet.

Spillets gang

Vend en mynt for å avgjøre hvilken spiller går først. Den første spilleren plasserer terninger 1 til 5 i plastkopp. Etter en rask shake, dumper den første spilleren terningen på bordet. Hvis terningen tilsvarer den laveste ledig plassen på brettet er rullet med antall forsiden opp (i dette tilfellet, dør merket "1"), plasserer spilleren terningen på torget. Hvis terningen merket "2" ble også rullet med billedsiden opp, spilleren også steder som dør på sin respektive torget, og så videre. Når alle tilsvarende terningene er plassert på sine kvadrater i orden, samler spilleren de gjenværende terningene, plasserer dem i koppen og ruller igjen i et forsøk på å fortsette å plassere terninger. Hvis spilleren ikke klarer å fylle den laveste ledig kvadrat med tilsvarende dør, spille flytter til spilleren til venstre, som slipper de neste fem terninger i koppen.

Tar en risiko

Når en spiller fyller laveste okkupert plassen med tilsvarende dør, kan spilleren velge å avslutte sin tur, i stedet for å fortsette å rulle. I et slikt tilfelle, som spiller blir tildelt poeng lik antallet verdien på den sist spilt dø. For eksempel, hvis spilleren kaster alle fem terningene i begynnelsen av sin tur, og er i stand til å fylle "12" kvadrat, kanskje den spilleren ønsker å avslutte sin tur til å tjene 12 poeng. Hvis denne spilleren bestemmer seg for å fortsette å rulle (igjen prøver å fylle "en" firkant og arbeider opp brettet) og ikke klarer å rulle den nødvendige "1" dø, ville det spiller mister alle tidligere opptjente poeng som slår. Spillere vil ofte finne det hensiktsmessig å ende sine svinger tidlig, heller enn å risikere opptjente poeng for noen flere.

Winning the Game

Den første spilleren til å nå 50 poeng initierer end-game delen av spillet. Alle andre spillere får en mer sving i et forsøk på å slå spilleren med 50 poeng. Når alle de andre spillerne ta en tur, spilleren med flest poeng vinner spillet. Hvis to spillere avslutte mens bundet med 50 poeng, alle spillere gjenoppta vanlig spill til en spiller når 75 poeng. At spillerne umiddelbart vinner spillet.