Regler for Terningspill

Terningspill, spilt i århundrer i ulike kulturer rundt om i verden, gi timer med underholdning for folk i dag. Noen terningspill, som for eksempel gris eller Farkle, er ideelt for familier. Andre spill, som Craps eller Bluff, er mer egnet for gambling. Men terningspill enkelt tilpasses enhver situasjon, og mens det er ingen standard terningspill eller standard terninger regler, mange har lignende kvaliteter.

Typer av Terningspill

Terningspill krever vanligvis holder score eller legge antall terningen, og spilleren med høyest poengsum vinner. Noen terningspill er kommersielt produsert og krever spesielle spillebrikker eller merker; du kan spille andre terningspill med enkle, seks-sidige terninger. Før du begynner å spille, må du vite nøyaktig hvordan spillet er scoret og hvilke regler som regulerer hver terningkast.

Yahtzee

Enkelte spill krever å holde nøyaktige score på hvert kast. Spill som Yahtzee krever en poengsum ark. Hver spiller får 3 ruller per tur til å score i en kategori på scoringslisten. En rull med 5 terninger med det samme bilde Scorer en Yahtzee, verdt 50 poeng. Hver rull dømmes i en av 15 kategorier, og spilleren med flest poeng ved slutten av spillet vinner. Kismet, en variant av den klassiske Yacht spillet, har farget terninger. Play er svært lik Yahtzee, men fargene på terningen påvirke de forskjellige kombinasjonene.

Farkle

Farkle, også kalt 10.000 Dice, er et annet spill som krever hver spiller å holde stillingen. Hver spiller kaster 6 terninger, og du må rulle en spesiell kombinasjon for å score poeng. Hver spiller fortsetter å rulle helt til han eller hun velger å stoppe. Men hvis du ikke klarer å score noen poeng i hvert kast, du mister alle akkumulerte poeng for runden. Spillet fortsetter til en spiller når 10.000 poeng.

Perudo

Spillet Perudo, kalt Løgners Dice eller Bluff, krever spillerne å skjule hver terningkast og foreta gjetninger på summen av alle terningene. Hver runde, ruller hver spiller sin egen 5 terninger. Deretter må hver spiller gjør en gjetning på det totale antall terninger av en viss verdi. Den neste personen må utfordre gjetning eller gi et høyere bud. For eksempel kan en spiller gjette "3 4s." Den neste spilleren kan utfordre det gjetning eller kan gjette noe sånt som "4 5s." Den tapende spilleren må overgi seg en dør, og den siste spilleren igjen med seire terninger.