Regler for Wargaming

Simulerte bekjempe spill har blitt spilt som hobby "krigs" siden utgivelsen av HG Wells ' "Little Wars" i 1913. Mange forskjellige forfattere og forleggere har produsert regelsett som tillater kontroll av hærer i historiske, fantasy og selv science-fiction-innstillinger. Over tid har tabletop krigsspill utviklet seg til brettspill, dataspill og andre medier som følger lignende retningslinjer for å tillate realistiske kamper mellom menneskelige motstandere.

Skirmish Games

Skirmish spilleregler gjelder for de spillene hvor individuelle tegn er viktigere enn regimented enheter. The Lord of the Rings miniatyrer spillet fra Games Workshop og brettspillet Heroscape er gode eksempler. Skirmish spilleregler dreie seg om spesifikke personligheter involvert i konflikten og sterkt understreke sine evner og punktverdier eller ressurskostnader. Ofte karakterene vil ha spesielle evner eller våpen langt utover det vanlige soldater.

Enhet-Based Armies

Spill som fokuserer på enheter som den sentrale kjernen av en hær skape et annet sett med regler. Enhet-baserte spill avhengige av sjefer og moral, og det blir mulig å frese fiendtlige enheter ved å ødelegge et bestemt antall av sine tropper. Age of Empires for PC og miniatyrer spillet Flames of War fokus på unit-basert kamp. De fleste karakterene i disse spillene er enten tildelt en enhet eller få fordeler av å være i nærheten av en vennlig sjef. Enhetene er samstemte grupper som har trent sammen og deler de samme evner og egenskaper.

Aerial Combat

Spill som Crimson Skies serien og det interstellare miniatyrer av Battle Gothic eschew typiske terreng innstillinger for å ta kamp til himmelen. Luftkamp regler kan enten være trefning eller dannelse basert. Typiske hensyn for antenne reglene omfatter ammunisjon og loadouts, kjørehastighet og smidighet, og selv drivstofforbruk. Fly og luftskip kan komme styrter mot bakken ved å ta for mye skade eller kollidere med hverandre i høy hastighet.

sjøslag

Mange trefning og enhetsbaserte spillene inkluderer regler for krigsskip, enten som transport eller kanonbåter. Videoen spillet Battlestations: Pacific og Davey Jones 'Locker modell spillet illustrere sjangeren regler der seil og propeller trenger både skader diagrammer og hastighet. Kanonbåter må forholde seg til stadig skiftende pitch og yaw opprettet ved sjøen samt ammunisjon og omlasting ganger. Naval regler vil fokusere sterkt på skipene selv, med hver har sine egne statistikker i tillegg til eventuelle mannskap enheter.

Fantasy-reglene

De ulike spill fra Warhammer 40.000 og Warcraft linjer gjør bruk av en rekke regler for miniatyrer, brettspill, video og kortspill. Disse spillene også innlemme fantasy elementer som magiske staver og sammenkalle forsterkninger. Regler arbeider med magi vil typisk omfatte områder, begrensninger, og angi hvor mange staver eller hvilke typer hjul kan bruke i kamp. De kan også indikere hvordan disse uforståelige elementer samhandle med teknologi og enheter på feltet.