Retninger for kortspillet Snap

Snap er et kortspill som vil utfordre barna til å være på vakt og handle raskt når de får øye matchende kort. Reglene for Snap er lett å lære, og det er ingen kort verdier å huske. Siden spillerne oppfordres til å rope for å vinne kort, kan Snap være støyende til tider, som legger til moro for alle involverte.

Det grunnleggende

Snap er en samsvarende spill for barn i alderen 8 og over. To eller flere personer kan spille med en standard kortstokk med 52 kort. Målet med spillet er for en spiller å vinne alle kortene.

Én person avtaler ut alle kortene til spillerne. Snarere enn å holde en håndfull av kortene, spillerne plassere sine kort med forsiden ned i en haug foran dem.

Starter med spilleren til venstre for dealeren og tar svinger, plukker hver spiller opp det øverste kortet fra sin haug, blir det med forsiden opp og setter den ved siden av ansiktet hans ned haug. Moroa begynner når en spiller snur over et kort som samsvarer med et kort som en annen spiller har slått forsiden opp. Den første spilleren til å legge merke til den kampen og si: "Snap!" vinner.

Hvis spilleren som snudde i løpet av de matchende kort vinner, får han den haug som inneholder den andre matchende kort. Hvis en annen spiller vinner, får han både hauger som inneholder matchende kort.

Hvis to spillere sier "nei!" Samtidig blir de to stabler inneholdende de matchende kortene plasseres i midten av bordet for å lage en Snap Pot. Når et annet kort matcher det øverste kortet i Snap Pot, til den første spilleren si "Snap Pot!" vinner potten og spillerens haug med matchende kort.

Hvis en spiller sier "nei!" eller "Snap Pot!" når det ikke er kamp, ​​må hun gi det første kortet på hennes ansikt-up haug til spilleren som spilte sist.

Spillet er over når en spiller har vunnet alle kortene i spill, selv om det kan være noen kort igjen i Snap Pot.

variasjoner

For å gjøre spillet mer interessant, velger hver spiller navnet på et dyr, et idrettslag eller en fiktiv karakter. Når som spiller snur over et matchende kort, må de andre spillerne rope hans utvalgte navn i stedet for å si "nei!" Hvis en spiller roper feil navn, mister hun et kort som ovenfor.

Hvis det er bånd, i stedet for å lage en Snap Pot, spillerne navngi sentrale kortet bunken i henhold til deres alternative navn. For eksempel, hvis spillerne bruker dyrenavn, kan de kalle potten løvehulen. Når et kort matcher det øverste kortet i potten, må spillerne si "løvehulen!" å vinne.