Ringenes Herre Risk Spillet instruksjoner

Risiko er et populært brettspill utgitt i 1957. Spillet krever spillere til å kontrollere hærer og søker verdensherredømme. I Ringenes Herre Risk, spillere kjemper om dominans av Middle Earth. Dette brettspillet vil være hyggelig for strategi spill entusiaster og risiko fans, med en spesiell appell blant Ringenes Herre junkies. Reglene i spillet er lik den originale Risk brettspill.

Starter

Først må du skille kortene i to separate dekk, Territory og eventyr. To jokere vil være til stede i Territory dekk; de bør settes til side. The Territory dekk bør deretter delt inn i tre individuelle dekk kalt "Good", "Evil" og "nøytral". Dekk kan deretter vende ned nær styret. Hver spiller velger en farge og ta alle de bataljoner av sin farge. Gule og grønne hærer er gode, mens svarte og røde hær er onde. De gule og grønne hærer er hentet fra Ringenes Herre tegn som alviske Archers, Riders of Rohan og Eagles. Den svarte og røde hær inneholde tegn som Troll og orkisk skjold.

Hver spiller vil få et visst antall starter bataljoner for å hevde territorium før turbasert spill begynner. En to-spiller spillet får hver spiller starter med 60 bataljoner, mens en fire-spiller spillet vil ha 45 bataljoner for hver side. Territories vil bli gitt ut tilfeldig av håndteringen Terri kort til hver spiller. Fire-player spill vil gi rom for åtte kort som skal deles ut til hver spiller. Etter innledende områder har blitt hevdet, rulle terningen for å se hvem som går først. Vinneren plasserer en bataljon på en uavhentede territorium, og spillerne bytter på å hevde flere territorier inntil alle 64 har blitt hevdet. Rester bataljoner blir så brukt til å forsterke kontrollerte territorier.

Tar Turn og vinne

Spillere vil ta svinger i tur og orden. En tur kan omfatte mottak og plassere flere bataljoner, engasjerende i kamp, ​​samle Territory kort, samle eventyr kort, erstatte en leder, og flytte Fellowship. Brorskapet vil bli markert med en gullring som starter i Hobsyssel. Spillet er slutt vunnet eller tapt når Fellowship endelig nådd Mount Doom. Ringens Brorskap gjør fremgang mot Mount Doom langs en forhåndsbestemt bane avhengig av en terning kast av hver spiller i løpet av deres tur. Rullende høyere enn tre vil flytte Fellowship, mens du ruller mindre enn tre vil holde Fellowship i ro. Når Fellowship når Mount Doom, spilleren som innehar dagens tur kaster terningen. En rull høyere enn tre ødelegger ringen og slutter spillet.

Vinneren avgjøres basert på hvor mange poeng hver spiller har når ringen er ødelagt. Poeng blir gitt i henhold til territorier og festninger kontrollerte, samt Adventure kortene spilles og regioner holdt. Spillet kan også vinnes tidlig hvis en spiller styrer alle Midgard før Fellowship ødelegger ringen.