Rocket Launcher Airshot Tips for "Team Fortress 2"

I Valves første-person shooter "Team Fortress 2" for Windows, Xbox 360 og PlayStation 3, en av de mest imponerende triks i en spillers arsenal er luften skudd. Dette skjer når en spiller blir truffet midt i luften ved en eksplosiv enhet, for eksempel en soldat rakett. En soldat raketter er saktegående, tunge-skade prosjektiler, så treffe et bevegelig mål løse luften med en er tegnet av en stor skytter.

Rocket og Sticky Jumping

Mens noen av spillerne i luften, for eksempel en som har hoppet fra en høy hylle, er et gyldig mål, Demomen og andre soldater er de beste målene for luft skudd. Demonstrasjoner og Soldiers begge bruker eksplosiver som sitt primære våpen. Eksplosjoner skape en sjokkbølge som kan fysisk dytte fiender og skytteren. Disse to klassene kan detonere en eksplosjon på bakken og vegger mens de er midt i hoppet, kaster dem en større avstand enn noen annen klasse kan oppnå gjennom vanlig hopp. Som en soldat kan du praktisere dette selv ved å kjøre fremover, hopping, og raskt ser ned og skyte en rakett under føttene.

Baner og flystripen

Observer flyturen banen av målet. Det er to grunnleggende flystripen for en eksplosiv hopp: fremover og oppover. En rakett genser ute etter å dekke stor avstand vil reise langt og fort, men vil ikke bli veldig høy. En rakett genser planlegging for å nå den høye bakken vil reise rett opp, nå en senit og sakte falle ned igjen. Brann rakett på et skjærings kurs med målet ditt. Fordi raketter ikke umiddelbart å nå sine mål, må du ta hensyn til hastigheten på målet ditt, sin bane og hastigheten på raketten når som mål for en luft skudd. Selv om dette høres vanskelig, med praksis vil det bli en refleks å forutsi flyturen banen av en flygende fiende.

Direct Hit

Øve med og bruke Direct Hit. Dette er en valgfri erstatning for vanlig Rocket Launcher som kan fås som en tilfeldig drop, funnet i en kasse, kjøpt i Mann Company Store eller låses opp ved å fullføre 11 Soldier prestasjoner. Direct Hit er designet spesielt for luft skudd. Den har en 80 prosent bonus-til-prosjektil hastighet, noe som gjør raketter reise nesten dobbelt så raskt som vanlig launcher. Direct Hit påfører også økt skade og vil føre til en mini-crit (ytterligere skade) på mål som har blitt lansert i luften av en eksplosjon, noe som gjør det nyttig mot andre soldater og Demomen. The trade-off for denne ekstra kraften er en senket eksplosiv splash skade radius, gjør bare dette en skarpskytter våpen.

Defensive Air Shots

Air skudd kan også brukes defensivt. Hvis du står på et høyt punkt, for eksempel B punkt på taket og C-punkt tårnet i cp_Gravelpit, kan luft skudd brukes til å nekte tilgang til fiender prøver å hoppe direkte opp i tårnet. Treffe et mål med en rakett head-on vil umiddelbart stanse spillerens hopp. Du kan også bruke raketter for å stoppe bevegelsen av en rask fiende som en Scout. Brann på en fiende føtter å tvinge en fiende i en liten rakett hopp. Dette vil løfte ham opp i luften, slik at du kan bremse sin bevegelse og lett forutsi hans vei. Du kan gjøre dette flere ganger for å desorientere spilleren og låse hans bevegelse, en taktikk som kalles sjonglering.