Roman stratagy Games

Roman stratagy Games


Romerriket, som på sitt høydepunkt spente fra Storbritannia til Tyrkia, har vist seg å være en rik kilde til inspirasjon for mange spill designere. Roman strategispill utforske kunst, ikke bare av imperium bygningen, men også for å forsvare den på slagmarken. Spillere må vanligvis forvalte ressursene og utvikle kamptaktikker. Disse spillene er tilgjengelig i enten datamaskin eller brettspill form.

Kort-Driven Krigsspill

Du spiller disse militære spill over bordet-top og stole på pakker av illustrerte kort til å bestemme hendelser og påvirke handlingen. "Hannibal: Rome vs. Carthage" matcher to spillere, og er satt under den andre punerkrig. Spillere som mål å styre et kart bord med skranker representerer hærer, mens kort introdusere tilfeldige hendelser som sykdom og forsterkninger inn i spillet. I "The History of the Roman Empire", en strategi tittel som strekker seg fra regimet til den første triumvirat til de siste romerske keisere, spillerne tar sikte på å ta kontroll over kongeriker spredt over Europa og Asia. Hver spiller har kontroll både romerske og barbariske fraksjoner, med en kortstokk som brukes til å introdusere tilfeldige elementer i saksbehandlingen.

Brettspill

Disse spillene er typisk multiplayer. "Tribune: primus inter pares", for eksempel, er opptatt av politikk og intriger i antikkens Roma. Spillere plassere arbeiderne på bordet for å forsøke å styre fraksjonene og få sett med spesielle kort. Målet er å oppnå seier målene fastsatt som spillet begynner. Sett i det gamle Britain, "Britannia" skildrer kampen mellom romerne og de britiske innfødte gjennom rekonstruksjoner av kamp scenarier, for eksempel Boudicca opprør. Spillerne har også muligheten til å spille gjennom kampanjer som strekker seg utover det romerske tilstedeværelse i landet.

PC Conflict Games

Noen spill for PC fokus på romerske slagmarken scenarier. I «Rome: Total War," spillere kommandoen romerske soldater ledet av en av tre romerske familier, og må utvide riket, og bygge krefter og bekjempe motstanderne på steder som gamle Kartago, Gallia og Hellas. Spillere opplever turbasert kampanje gameplay sammen med masse kamper i sanntid. "Praetorians," i mellomtiden, er spesielt fokusert på hendelser på slagmarken, med spillere som er involvert i mange strategiske beslutninger som de kommandoen romerske styrker over ørken, skog og kanskje snø. Tropper oppfører seg annerledes i kamp, ​​med barbarer for eksempel angripe i mobs, mens romerske legionærer er effektivt organisert.

PC By-building spill

Disse PC-titler fokusere på å bygge opp bosetninger og på sivile beslutninger. "Ære av Romerriket" oppgaver spillere med planlegging og voksende romerske byer, velge hvilke strukturer for å bygge der. Under spillets kampanje, må spillerne fullføre målene over Romerriket, som arbeider med en pest-infested byen eller bygge en buegang å forherlige en by. I "Caesar IV," spillere satt ut for å utvikle romerske byene, med mål å bli møtt på hvert trinn, slik som å skape en passende port for imperiet handel. Spillet tilbyr komplekse utfordringer til spillere. I tillegg til å velge strukturer for å bygge, må spillerne vurdere utseendet av byen sin og håndtere gamle Romas klassestrukturen, også.