Romskip Byggespill

Traversering de mørke delene av verdensrommet, enten for leting eller erobring, er et populært tema i videospill. Spillere kan ta kontroll over en enkelt pilot eller en hel sivilisasjon som de prøver å overleve og blomstre i kulden hvelv mellom planeter. Hva de møter i svart er begrenset bare av designeren fantasi. Noen plass spill gir spillerne muligheten til å strekke sin egen fantasi, så vel, slik at de kan designe og bygge tilpassede romskip.

Spore

Helt fra starten som en enkelt celle organisme til en galaktisk imperium, "Spore" gir spillerne full kontroll over en sivilisasjons hele historien. Lansert i 2008 for PC, "Spore" er nesten utelukkende om fantasi og skaperverket. Selv om ikke utelukkende et romspill, er tredje akt i en teknologisk avansert tid der spillere kan designe utseendet og evner av deres rase stjerne håndverket som de tar til stjernene.

Galactic Civilization 2

Utgitt 2006 for PC, "Galactic Civilization 2" er en munter strategispill som har lyse farger og humoristiske karakterer stafett dypt og utfordrende spillet. Kolonisere, utforske og erobre som din sivilisasjon vokser i makt og utvikler ny og mer avansert teknologi. Spillet har en robust og kraftig skip designer som lar deg ikke bare velge hva slags teknologi for å passe på et skip, men også designe skroget og legge deler. Det store antall brikker gir spillerne muligheten til å gjenskape så godt som alle science fiction skip, som for eksempel Enterprise eller X-wing, eller tenke ut et design av sine egne. Skipene blir så brukt i verdensrommet kamp, ​​vises i full 3D.

Master of Orion 2

"Master of Orion 2" kan være litt eldre, utgitt i 1996 for PC, men det står som en av de fineste eksempler på imperium bygge plass strategispill. Nok en gang i oppgave å lede en sivilisasjon å erobre galaksen, må spillerne balansere økonomisk og militær produksjon med forskning for å beholde sin sivilisasjon sterk. Selv om ikke så visuelt tilpasses som "Spore" eller "Galactic Civilization 2," i dette spillet spillerne lage sine egne tilpassede skip ved hjelp av en forhåndsinnstilt serie av skipsskrog. Skrogene er fylt med hvilken teknologi og våpen har blitt forsket på og oppdaget. De romkamper spilles ut i et 2D, turbasert strategimodus.

Terminus

"Terminus" er en av de få plass simuleringsspill som har realistisk newtonsk fysikk. Lansert i 2000 for PC, spillerne ta kontroll over en enkelt pilot bor i solsystemet i en tid med interplanetarisk strid. De kan ta oppdrag og delta i hovedhistorien hvis de velger, eller vandre bort når som helst å lage sin egen vei i solsystemet. Spillet er unikt ved at hovedhistorien vil fortsette uten spillerens interaksjon, konkluderte i en forhåndsbestemt måte. Når spilleren blir direkte involvert i historien hendelser de er i stand til å påvirke løpet av tomten, endre den endelige utfallet. Skipet bygningen i spillet tar forsiktig og logisk planlegging som plassering av utstyr inne i skroget, slik som thrustere, og den totale massen av håndverket alle påvirke flygeegenskaper.