Rubiks 360 Instruksjoner

Rubiks 360 er et puslespill utgitt av Erno Rubik, den ungarske oppfinneren bak Rubiks kube. Den tredimensjonale, mekanisk oppgave har en løsning: Spillerne må flytte de fargede baller fra puslespillet indre krets i matchende mindre bolker på gåtene 'ytre sfære. Mens Rubiks kube kreves en kompleks algoritme og en matematisk sinn til å løse, innebærer Rubiks 360 puslespill manuelle ferdigheter der spilleren svingene puslespillet på riktige måter å løse det.

Bruksanvisning

1 Undersøk puslespillet for å forstå målet ditt. Se at det består av tre separate kuler. Se i indre sfære, og du vil se seks forskjellig fargede baller. Målet er å få ballene fra den indre sfæren og låse dem inn i kupler i matchende farge i den ytre sfære.

2 Vri og slå i puslespillet for å få en ball beveger seg fra den indre sfæren til den ytre sfære. Gjør dette ved å riste i puslespillet slik at ballen beveger seg gjennom midten sfære, som har bare to hull.

3 Fokus på bare en ball av gangen, som arbeider med en farge før du får det inn i riktig kuppel. Deretter går du videre til hver påfølgende ball før alt er på rett sted.

Hint

  • Hold et aktivt øye på vekt og balanse som du fullføre puslespill fordi du kan tippe ut ballene du allerede har låst i. Prøv å holde vekten det samme på hver side av kulen for å hindre at dette skjer.
  • Øve, øve, øve. Puslespillet kan virke frustrerende og vanskelig i begynnelsen. Jo mer du eksperimentere med 360, jo lettere vil det bli.