Rummikub Veibeskrivelse

Rummikub, uttales Rummy-Cube, er et strategispill som krever nummererte fliser for å bli plassert i bestemte konfigurasjoner. Som en blanding av dominobrikker og rummy, kan Rummikub virke kjent for de som aldri har selv spilt det før. Det er egnet for aldre 8 og opp, og to til fire spillere kan spille samtidig. Når du har spilt det spillet og fått taket på det, er det mulig å eksperimentere med forskjellige spillstrategier.

Bruksanvisning

pregame

1 Sett alle brikkene ansiktet ned nær spilleområdet og deler ut en racket per spiller. Bli enige om et sett mengde runder å spille.

2 Flytt brikkene rundt med hendene for å blande dem opp. Har hver spiller velger en flis. Personen med flest går først og deretter spille fortsetter med klokken. Sett disse flisene tilbake i haugen og bland dem igjen.

3 Plukk 14 fliser og sette dem opp på stativ uten å vise noen annen spiller det du har. Hver spiller må gjøre det samme.

Basic Play

4 Plasser en "gruppe" av fliser ned på turn din i løpet av to minutter. En gruppe består av tre eller fire av samme antall i forskjellige farger. For eksempel kan spilleren sette fire 8 er nede av forskjellige farger (svart, gul, rød og blå).

5 Sett ned en kjøre av fliser av samme farge. En kjøre er mye som en rett i poker, med tre eller flere brikker. For eksempel, kan spilleren sette ned en 5,6,7,8 alt i farge gul.

6 Sett ned en total på minst 30 poeng på innledende spill. Dette kan bestå av en kombinasjon av løyper og grupper. For eksempel kan en spiller legge ned fire 5'ere som ville tilsvare 20, deretter en rekke 6,7,8 som ville tilsvare 21. Legg 21 og 20 sammen til lik 41, som er mer enn 30, og er akseptabelt for første play.

7 Begynn vanlig spill etter innledende spill. I et vanlig spill, spillere bruke fliser fra sine stativer og bygge på et sett eller gruppe som allerede er lagt ut på bordet. Imidlertid må hver gruppe eller kjøre minst tre brikker når du er ferdig med din tur.

8 Ta en flis fra bunken hvis du ikke er i stand til å spille en runde.

9 Roper "Rummikub" når du ikke har noen fliser igjen. Den første personen til å miste alle sine brikker er vinneren av runden.

Spille Table

10 Legge til så mange brikker til en allerede eksisterende løp. For eksempel, hvis du har en 5 og 9 i gult i racket og en 6,7,8 løp er allerede lagt ut i gult, ville tilleggene gjøre slutt løp 5,6,7,8,9.

11 Legg en flis av en annen farge til en eksisterende gruppe i tabellen. Hvis du har en blå 11, og det er en gruppe på 11 er i gult, svart og rødt, kan du legge til blå 11 til gruppen.

12 Split grupper og kjører allerede på bordet. Hvis du har en 1,2,6 i svart, og det er en kjøre 3,4,5 på bordet, dele 3,4,5 og sette resterende brikkene på bordet. Resultatet vil være to separate kjøringer av 1,2,3 og 4,5,6.

1. 3 Bruke tall fra gruppen av fliser allerede på bordet. For eksempel kan du ha 10 og 11 i svart på stativ, og det er en gruppe av fire 12-tallet (blå, rød, svart og gul) på bordet. Legge ned 10, 11 og deretter legge den sorte 12. Resultatet er separate løp av 10,11,12, og du fortsatt har en gruppe på tre 12 er igjen på bordet.

scoring

14 Tell alle fliser i racket hvis du er en av de spillerne som ikke går ut runden. En 7 tilsvarer sju poeng, en 4 tilsvarer fire poeng og så videre. Disse legger opp til negative verdier. For eksempel, hvis du hadde 21 poeng i racket, poengsummen din er nå -21. Bli sittende med en joker i racket og straffen er 30 poeng.

15 Legg alle andre spillers individuelle tap med unntak av rundt vinneren. Disse tapene vil resultere i den vinnende spillerens gevinster. For eksempel, hvis spiller A hadde -4, spiller B hadde -21 og spiller C hadde -15, legge disse verdiene sammen. Resultatet er 40. vinnende spiller av den runden får en score 40.

16 Resultat hver runde på denne måten til du kommer til avtalt runde grensen. Personen med flest poeng ved slutten av rundene vinner hele spillet.