Scripting i «World of Warcraft»

Scripting i «World of Warcraft»


«World of Warcraft» er et massivt populære online rollespill (MMORPG), men for mange spillere det er også en motivasjon til å utvikle scripting og koding ferdigheter. Spillere som er amatører eller profesjonelle programmerere få en følelse av eierskap utover å spille deres i spillet karakter av scripting. Å skriptet i «World of Warcraft» må du ha de riktige utviklerverktøy og kunnskap om Lua scripting og XML markup language.

Integrated Development Environment (IDE)

Koding og tolk tilby integrerte utviklingsmiljøer, eller IDE, som er nødvendige for skripting i «World of Warcraft». Som sådan, må du bruke en IDE rettet mot Lua skriptspråk. Populære Lua IDE er WoWLua, noe som gir mulighet for in-game scripting og kompilering, eller B: Lua. Etter å ha installert din foretrukne IDE, tilbringe tid å bli kjent med oppsettet og funksjoner.

«World of Warcraft» MPQ Tools

Scripting i «World of Warcraft» krever tilgang til spillets MPQ filer, som er Blizzard proprietære versjon av en zip-fil. En MPQ filen inneholder spillets opprinnelige utbyggings filer og kode. Last ned "WinMPQ" for å åpne "Interface.MPQ" og "Patch.MPQ" filer som ligger i "World of Warcraft" katalogen. Disse inneholder basen grensesnittet kode samt ytterligere endringer som følge av patching. Du trenger hurtigreferanse fortrolighet med de innfødte skript, arrangementer og spillets programmeringsgrensesnitt (eller API) som du script ytterligere interface modifikasjoner.

Læring Lua for «World of Warcraft»

Lua er en utvidelse språk for programmer skrevet i "C" programmeringsspråk som strekker konfigurasjonsmuligheter basen programmets. Lua skript er lett integreres, noe som er grunnen til at det er optimalt for skripting spillets brukergrensesnitt. Lua skript lett endre eller utvide opprinnelige grensesnitt ved å bygge unike funksjoner uten å endre noen av spillets kjerne programmering og mekanikk. Hvis du vil vite Lua for skripting, besøk den offisielle referansehåndboken funnet på Lua.org.

Læring API og XML

Hvis Lua er skriptspråk som brukes for å endre den opprinnelige brukergrensesnitt i "World of Warcraft", da XML er skriptspråk som laster Lua koden i spillet. Å skriptet i «World of Warcraft», må du også opprette en XML-fil og definere ulike arrangementer og rammer ved hjelp av forhåndsdefinerte "World of Warcraft" API og hendelseshåndterere. Disse APIer og hendelser er tilgjengelig på http://wowprogramming.com/docs.

Lansering Script i spillet

«World of Warcraft» kan bare starte skript som finnes i "Addons" katalogen ligger i "Interface" -mappen av spillets rotkatalogen. Mappen som inneholder add-on-filer og skript må inneholde en .lua, XML og en .toc fil. Den .toc filen er en innholdsfortegnelse fil at spillet laster ved lansering for å kontrollere en kamp mellom skriptet versjon og den nyeste oppdateringen innhold. Forutsatt at versjonen kamper den nyeste oppdateringen nummer, spillet starter skriptet ved å laste inn XML-filen, som igjen laster Lua script.