Sega Genesis War Games

Sega Genesis War Games


Sega Genesis var hjemmet til noen av de mest gjenkjennelige krigsrisk action spill og franchisetakere (noen av dem likevel fortsette på i dag). Disse spillene er generelt husket som noen av de vanskeligste spillene rundt. Spill som "Contra" og "Vectorman" ville gyte en tilsynelatende endeløs rekke copycat spill å følge på Sega Genesis.

Gunstar Heroes

"Gunstar Heroes" er en tradisjonell 2D side scroller. Mens fortellingen skiller mellom den amerikanske og japanske versjonen, forblir spillet det samme: gjøre veien til enden av nivået mens ødelegge fiender ved hjelp av én av fire våpen. En unik egenskap til "Gunstar Heroes" er evnen til å kombinere visse våpen for å skape nye våpen eller gi gamle våpen nye evner. For mange "Gunstar Heroes" blir husket for sine sinnsykt vanskelige (men givende) sjefen møter.

Contra: Hard Corps

Som en oppfølging til Super Nintendo "Contra 3", "Contra: Hard Corps" gir mer av det samme panisk single-player og samarbeidende spill. Den generelle Målet med alle Contra-spillene er enkel: samle masse våpen, Dodge en kryssild av nonstop fiendtlig ild og, aller viktigst, ikke dø. Ny på "Hard Corps" er evnen til å skyve under hindringer og fiendtlig ild, samt bruke opp til fire power-ups samtidig.

Vectorman

"Vectorman" er en av de få serien på Sega Genesis å bruke pre-rendret 3D-figurer og bakgrunner. Men "Vectorman" spilte som de fleste 2D side scrollers. Tålmodighet og timing er nøkkelen til å få forbi noen av spillets mer vanvittige miljøer. Den personlige arsenal av Vectorman omfatter våpen som puls bjelke, bomber og ikke navngitte automatiske maskingevær. Vectorman er også i stand til å forvandle seg til en rekke objekter (for eksempel en drill i "Vectorman 1" og et neshorn i "Vectorman 2") for å hjelpe ham med å komme forbi visse områder eller beseire fiender.

Rambo 3

Etter en lignende tomt til tredje Rambo-filmen, "Rambo 3" gir spilleren kontroll over John Rambo som han kjemper og sprenge seg vei gjennom en sovjetisk invasjon. Men i motsetning til film, er spilleren begrenset til Rambo knyttneve som hans eneste våpen i de tidligere delene av spillet. Det er også litt mer dialog (usammenhengende til tider) enn du ville forvente i et actionspill. Heldigvis handlingen plukker uunngåelig opp etter at spilleren redder obersten og får tilgang til maskinpistoler, AK40-7s, en rakettkaster, og selv Rambo patenterte pil og bue.