Skrap-Iron Scarecrow Regler

Yu-Gi-Oh er et collectible kort spill fra Japan. Spillet har inspirert et TV-show, og turneringer for spillet er en del av mange spillkonvensjoner. Det finnes en rekke regler som styrer spillet, og i Skrap-Iron Scarecrow er et kort som har en rekke regler som brukes på den.

Trap-kort

Den Scrap-Iron Scarecrow regnes av reglene i Yu-Gi-Oh kortspill å være en felle kort. Trap-kort kan ikke brukes på samme tur som de er plassert i spill, men de kan brukes etter det. Også, siden Scrap-Iron Scarecrow er en felle kort det er immun mot mange effekter som ikke gjelder for feller, men som ville gjelde for skapninger eller andre effekter.

Innstilling og bruk

Effekten av skrapjern Scarecrow er at den har evnen til å oppheve et angrep fra en fiende skapning. Men i henhold til reglene, i Skrap-Iron Scarecrow kan bare gjøre dette en gang per tur. En felle må settes, noe som skjer i begynnelsen av svingen, og så går av. Fellen nullstiller ikke før neste sving, noe som betyr at det bare kan brukes mot ett angrep per tur. Så hvis det er tre innkommende angrep, i Skrap-Iron Scarecrow kan bare negere en av disse angrepene.

Order of Negasjon

Hvis en eller annen grunn, er en angripende monster ødelagt før den angrep er eliminert av den Scrap-Iron Scarecrow --- si, for eksempel at monsteret er ødelagt av en Ring of Destruction eller den er snudd etter Book of Moon - - så er det faktisk aldri interaksjon med skrapjern Scarecrow i henhold til reglene i spillet. Dette betyr at fellen er fortsatt satt og at den er klar til å oppheve et annet innkommende angrep hvis en er rettet mot innehaveren av skrapjern Scarecrow.