Slag Games for Kids

Slag Games for Kids


Rhythm er en av de mest grunnleggende elementene i musikken. Det er viktig å lære barn rytme grunnleggende fra en svært tidlig alder, slik at de kan gå videre til mer komplekse musikalske oppgaver og konsepter. Foreldre og lærere kan finne at perkusjons spill er nyttige verktøy i undervisningen rytme. Slag spill kan også hjelpe barn å utvikle motoriske ferdigheter, spesielt i hender og armer, og til å utvikle sine musikalske ører.

Stick Stick Shoe Floor

Kenya Masala skrev en hel bok av barns perkusjon spill ( "Rhythm Play"), inkludert spillet Stick Stick Shoe Floor. I dette spillet, barna stå i en sirkel, og hvert barn og lederen har et par pinner. Lederen kraner en enkel rytme, treffer enten sine egne pinner, hans sko eller gulvet. Barna må trykke ut rytmen spilles av lederen. Masala sier leder kan variere dette spillet ved å prøve å "falske ut" barna ved chan noe annet enn hva han faktisk spiller. Hvis et barn spiller det som er sagt i stedet for hva som spilles, er hun "ut."

Hva spiller jeg

Hva spiller jeg er et spill som lærer barna om alle de forskjellige lydene som brukes i Slagverket og lærer anerkjennelse av rytmisk verdi. Barna sitter bak en skjerm eller et teppe som har blitt hengt over en snor, slik at de ikke kan se lederen. Lederen begynner å spille en rytme på et rytmeinstrument barna ikke kan se. Barna roper "Neighbor, nabo, stoppe det lyd!" Lederen kaller tilbake "Fine, helt fint, hvis du forteller meg hva jeg spiller!" Barna som vet hva navnet på instrumentet er, eller hva rytme er (f.eks to kvartal notater og en halvnote) heve sin hånd, og en annen leder oppfordrer barn som løfter hånden første til å svare. Hvis han har rett, får han en premie.

Body Percussion

Body Percussion er et spill av Michelle Miller ment å lære barn å lytte til, tolke og skrive musikalske rytmer. Barna dele inn i to eller flere lag. En spiller fra hvert lag kommer opp og står overfor lederen foran et stort bord. Lederen teller off fire slag å etablere tempo og oppstart av rytmen. Da lederen bruker kroppen perkusjon (f.eks snaps, klapper) for å produsere en rytme. Når lederen sier går, lagets medlemmer på styret prøver å skrive ned rytmen de hørte lederen spill. Det første laget til å få rytmen riktig vinner flest poeng, med påfølgende riktige svar får færre poeng. Laget med flest poeng ved slutten av spillet vinner. Dette spillet er en test av hastighet for aural forståelse.