Slik kjører du en Mass Combat stil Dungeons and Dragons kampanje

Slik kjører du en Mass Combat stil Dungeons and Dragons kampanje


Pennen-og-papir fantasy rollespill Dungeons and Dragons kan spilles i en nesten uendelig antall måter. Massen-kamp stil spillet fokuserer på hyppige store kamper mellom mange stridende, som kan gjøre det enkelt for moro av spillet å gå seg vill i detaljene hvis du ikke kjører økten på riktig måte.

Bruksanvisning

1 Forbered noen kart, symboler eller miniatyrer du skal bruke i løpet av spillet godt på forhånd. Gjør noen ekstra kopier av kart, tegnet ark eller statistiske blokker du måtte trenge. Stemningen i spillet vil bli ødelagt hvis du må ringe en gang ut fordi du glemte å skrive noe som er avgjørende for møtet.

2 Fokuser på hva karakterene kan gjøre individuelt innenfor de samlede kamper blir utkjempet. Spillerne vil finne spillet urealistisk, kjedelig og unchallenging hvis de er i stand til å egenhendig snu en krig mot en hel hær av orker og troll.

3 Bryte ned store kamper i enkeltrunder, og har viktige hendelser oppstår i forhåndsbestemte runder. Mens partiet er opptatt bekjempelse av en bølge av Gnoll inntrengere på østsiden av byen for de fem første rundene av kamp, ​​har en enhet av bugbears bryte ned sør gate og begynne belysning hus i brann i begynnelsen av den sjette runden . Kanskje på den 10. runden en goblin Sappør graver opp i et hus kjelleren, la andre fiender i, og den 20. runden en gruppe landsbyboere er cornered av invaderende vert og vil måtte bli reddet før gruppen kan fortsette å slåss andre fiender.

4 Husk å bruke omgivelsene på riktig måte, og oppmuntre spillerne til å gjøre det også. Mens enkle-minded nisser vil kaste bort tid på å prøve å jage ned katter eller hente stekepanner å bruke som improviserte våpen, til en krigsherdet gruppe leiesoldater kan ta gisler, kaste fakler på fat sprengstoff eller dam opp en elv avskåret en byens vannforsyning.

5 Har spesifikke seier og nederlag vilkår som er satt før kampen begynner, og hold deg til dem, selv om de ikke virker ut til spillernes fordel. Hvis tegnene er ute av stand til å hindre at kirken blir satt i flammer, la landsbyboerne til å bli drept, og ikke reparere brudd i byens vegger bør slaget tapt og karakterene tvunget til å trekke seg tilbake.

6 La festen god tid til rollespill mellom store konflikter, eller spillet kan bli bedervet. Det er bedre hvis tegnene kan bli kjent med innbyggerne de forsvarer, eller bli kjent med soldatene i hæren de har sluttet, slik at de har mer av en motivasjon til å kjempe.

Hint

  • Hvis du bruker miniatyrer eller terreng som et visuelt hjelpemiddel, vet at de fleste hobby butikker vil selge tomme hex kart for bruk i å simulere store kamp
  • Ikke bli for overbelastes ned i de små detaljene i kamper, eller spillet vil stoppe opp. Alltid holde ting flyter jevnt slik at alle har det gøy. Hvis du er usikker på hvordan en bestemt regel, eller hvis en korrekt anvendelse av regelen gjør ting flytte for sakte, bare endre det til å passe din spillestil eller slippe den helt.