Slik kjører du en Reverse Dungeon stil Dungeons and Dragons kampanje

Slik kjører du en Reverse Dungeon stil Dungeons and Dragons kampanje


Å ha et parti av modige eventyrere i dybden av dype fangehull, utslette horder av monstre og stjele all sin tyvegods er grunnlaget for penn-og-papir-rollespill Dungeons and Dragons. En "reverse dungeon" -kampanjen kaster dette oppsettet ute av drift, og setter spillerne i rollen som monstrene som forsvarer sine lairs fra eventyrere.

Bruksanvisning

1 Forbered en stor dungeon med flere nivåer og tegne et kart over hele komplekset bruker grid papir, slik at spillerne vil ha en fysisk representasjon for å referere til i løpet av spillet. Kom opp med en bakgrunnshistorie om hvorfor monstrene de skal spille er bebor fangehullet, og skape en grunn til at et parti av eventyrere ønsker å plyndre det.

2 Slik kjører du en Reverse Dungeon stil Dungeons and Dragons kampanje

Tillat tegnene for å kontrollere flere monstre på en gang hvis de skal kjøre svakere skapninger, for eksempel kobolds eller nisser. En enkelt tegn per spiller kan være mer hensiktsmessig hvis de bruker sterkere monstre som vampyrer, tanke flayers eller gigantene.

3 Tvinge spillerne til å tenke gjennom sine befestninger som monstrene ville gjort i en vanlig kampanje. Kobolds ville sette opp en rekke feller og bygge dype tunneler, mens større og mer intelligente skapninger som liches eller drager ville rekruttere andre monstre eller menneskelige leiesoldater for å beskytte sine domener.

4 Slik kjører du en Reverse Dungeon stil Dungeons and Dragons kampanje

Har spillerne falle tilbake til lavere nivåer av fangehullet dersom plyndrende av eventyrere overvelder sitt forsvar eller slakter sine monstre.

5 Gi spillerne poeng for å bruke mot å anskaffe nye monstre, feller eller elementer hvis du vil legge til en mer taktisk element til spillet. Som de komme seg gjennom spillet, gi dem flere poeng når de utføre bestemte oppgaver eller nederlag eventyrere som invaderer deres hule.

6 Gi spillerne jobber for å fullføre for å opprettholde sin fangehull, slik som å skaffe mat til monstrene, stjele gull fra den nærliggende byen for å betale leiesoldater, eller gruvedrift for malm å smi nye våpen og rustninger.

7 Har spillerne og til ta på seg rollene som lederne for de grupper av monstre som bor i fangehullet. Be dem rollespill overbevise sine underordnede til å gå inn i kampen og anspore dem på å fortsette å kjempe når tidevannet snur mot dem.

Hint

  • Tenk utenfor rammen av fangehullet hvis du vil beholde den omvendte dungeon kampanje kjører for mer enn en økt eller to. Har tegnene raid byene, kidnappe landsbyboerne og komme opp med en djevelsk plott eventyrere vil prøve å motarbeide.