Slik kjører du en Shadowrun spill Effektivt

Slik kjører du en Shadowrun spill Effektivt


Mens en rekke rollespill er tilgjengelig, er Shadowrun et annet dyr. Det innebærer ikke bare magi og metahumans men store sprang i teknologi og en intrikat historie. Hvis du er ny på Shadowrun eller bare ønsker spillet master (GM) for å ha en pause fra å kjøre påfunn, holde et par faktorer i tankene når laging spillet for spillere.

Bruksanvisning

1 Plukk en tid og sted for historien. Enten du er i Los Angeles eller Seattle, og om spillet er før eller etter vesentlige hendelser kan påvirke historien. Spikre dette ned gjør at du kan bestemme hvilke ressurser og hindringer løpere kan stå overfor.

2 Forbered scenarier i brede strøk. I motsetning til enkelte spill, Shadowrun tilbyr en verden med en mengde alternativer. Bestemme for mye detalj på forhånd kan bog deg ned. Den "krok, line, søkke" metoden fungerer godt for en start GM: Løperne får et oppdrag, de utfører sin slu plan og noen type vri oppstår.

3 Lag ikke-spillbare figurer (NPC) bare. Bruk NPC regler i "Shadowrun Kjerne regelbok" Venner og fiender delen, og bruke maler for grynt og squads. Hvis tegnene kommer over en NPC løper, bruke retningslinjene i venner og fiender seksjonen for å se hvor kraftig NPC vises. Mange gratis regneark er tilgjengelig på nettet for enkel karakterer for både GM og spillere.

4 Les dine spilleres karakter ark, og vet karakterenes ferdigheter og egenskaper. Ikke forutse eller forvente at spillere å leve opp til moralske standarder som de ikke eksplisitt staten for sine karakterer. Løpere i skyggene er kriminelle, ren og enkel.

5 Tvinger spillerne til å bruke sine forbindelser. Hvem et tegn vet er nøkkelen i Shadowrun, men de fleste spillere ikke innser det før det er for sent. Gi kontakter personlighet, og har spillere samhandle med dem for å få det de ønsker. Deretter gjør de riktige terningene ruller for å finne det som er nødvendig basert på tilgjengelighet og kontaktens forbindelse rating.

6 Pugg grunnleggende for hver klasse. En av konsekvensene av å ha så mange aspekter meshed inn i samme verden - teknologi, magi, bedrifter og mystiske skapninger - er at hver klasse har i hovedsak sitt eget system. Krev spillerne å vite alle sine spesifikke roller og regler for sine karakterer.

Hint

  • Nyt spillet, og gjør spillet morsomt for spillerne.
  • Historien skal ha forrang.
  • Hvis en spiller ønsker å krangle unødig om regler, fortelle ham at han må bruke 30 sekunder på karma poeng å argumentere sitt poeng. En slik spiller er ofte kalt en "regler advokat."