Slik kjører du en stor rolle-spiller Campaign

Slik kjører du en stor rolle-spiller Campaign


Siden introduksjonen av "Dungeons & Dragons" i 1970, har rollespill vokst inn i mainstream. Drevet av suksessen dataspill som «World of Warcraft» og filmer som "The Lord of the Rings", rollespill hobby vokser og utvikler seg. Med spill for å etterligne nesten enhver stil historie, og dusinvis av lisenser for egenskaper som "Star Wars", "Doctor Who" og mer, det er et spill for alle. Lage en stor kampanje - en rekke eventyr følge en gruppe av tegn - kan du fortelle noen type historie du vil, i alle verden, med venner som skuespillerne.

Bruksanvisning

1 Lær om dine spillere. Forskjellige spillere har ulike ønsker når de setter seg ned ved bordet. Noen ønsker å fortelle historier om sine karakterer, noen ønsker å finne ut gåter og feller, og noen rett og slett ønsker å slåss mot monstre. Ved å kjenne dine spilleres smak, vil du være i stand til å lage historier og møter som appellerer til hver av dem for et flertall av tiden.

2 Stjel skamløst. Det er en favoritt ordtak av forfattere som det ikke er noen originale ideer, og når du omfavne dette, har du en verden av inspirasjon til å trekke på. Hvis det er en favoritt bok eller film du ønsker å etterligne, gjerne bruke det grunnleggende tomten, med navn og situasjoner forskjøvet litt. En fantasispill basert på din favoritt sci-fi film kan høres rart ut, men det er gjort hele tiden.

3 Forbered deg på det uventede. Selv om en forfatter av en roman eller film ikke trenger å bekymre seg for ting han vet han ikke kommer til å skrive om, et spill mester vet aldri når spillerne kommer til å gjøre noe uventet. Hvis spillere ignorere dine nøye plassert agn for et eventyr, har en liten side quest forberedt til enhver tid, noe som kan plasseres hvor som helst i plottet, slik at du har et alternativ eventyr for dine spillere til å delta i. Et oppdrag knyttet til karakterens bakgrunn er et godt valg. I tillegg har en liste med navn forberedt, i tilfelle dine spillere snakke med noen du ikke forventer at de skal. Det er få ting som bryter illusjonen av en nøye utformet verden enn en uventet verdslig navn; hvis du trenger navnet på en ikke-spiller tegn, velger du fra listen.

4 Beskriv ting akkurat nok. Too-enkle beskrivelser av miljøer og mennesker kan mislykkes i å fange spillernes interesse, og for mye beskrivelse kan hemme en spillers fantasi. Male et bredt strøk av scenen med noen viktige detaljer, og overlate resten til spillerne; scenen vil ha mer personlig innvirkning for dem, og du vil få æren. Likeledes er et enkelt kjennetegn eller unike innfall mer effektive i å beskrive en karakter enn en langvarig beskrivelse av karakterens garderobe og oppførsel.

5 La dine beskrivelser antyde mening, heller enn bare å fortelle det. Når de beskriver noe til spillerne, ikke bare fortelle dem hva noe betyr, gi dem nok informasjon slik at meningen er klar. Ikke si dronningen er overbeskyttende av hennes sønn når du kan si hun forsiktig slaps hånden hver gang han berører seremoniell dolk i beltet.

6 Dra nytte av teknologien. Enten du bruker online databaser for regler eller for å søke etter bilder som kan brukes som rekvisitter, spredning av smarttelefoner, nettbrett og bærbare datamaskiner gir deg en enorm ressurs som spilleder. Noen spill er helt online, ved bruk av webkamera, stemme programvare og kartleggingsverktøy for å koble spillere fra hele verden.

7 Kjenner reglene, og vite når du skal ignorere dem. Få ting kan dra ned en spennende kamp mer enn å bruke 20 minutter på utkikk etter en bestemt regel i en bok eller på nettet og finne ut hvordan det gjelder. Et spill mester bør vite av toppen av hodet et flertall av reglene for spillet og være villig til å overse dem når de kan dra ned tempoet.

8 Kos deg. Husk at et rollespill er nettopp det: et spill. Det er en hobby, og det bør ikke føles som arbeid. Uansett hva som skjer, du tar fire til fem timer for å sitte rundt et bord med venner, og det skal være gøy.