Slik konverterer Plassering Funksjon for å Velocity i S Domain

Slik konverterer Plassering Funksjon for å Velocity i S Domain


Matematikk er et faget i skolen og mye av det som er lært er brukt gjennom hele livet. En anvendelse av matematikk som vanligvis undervist er mekanikere som er studiet av bevegelige organer. Mekanikk gjør at posisjonen og hastigheten av en partikkel som skal beskrives med hensyn til andre variable så som tid. Dette gjøres ved å benytte en formel som er kjent som en funksjon. Funksjoner kan omdannes til å beskrive posisjon eller hastighet med tiden.

Bruksanvisning

1 Skriv ned avstanden som en funksjon av tiden. Avstand ofte har symbolet "s" og tiden har symbolet "t". For eksempel kan funksjonen være:

s = 3t + 4

2 Skille funksjonen. Når avstanden er en funksjon av tiden, kan den omdannes til hastighet ved differensiering. Dette finner frekvensen av forandring av avstand med tid, som er hastigheten. Det er mange forskjellige differensierings regler. Den som vil bli brukt her er:

Hvis y = x ^ n da dy / dx = nx ^ (n-1)

Hvor dy / dx er differensiert funksjon.

Etter eksempel:

s = 3t + 4, ds / dt = 3

Derav hastigheten er konstant på 3 meter / sekund.

3 Sjekk resultatet av integrering. Integrering er den inverse funksjonen til differensiering og følgelig gjør det mulig å konvertere mellom hastighet og posisjon. Det er mange integrasjons regler, men den som vil bli brukt her er:

Hvis y = x ^ n deretter integralet er x = (1 / n 1) x ^ (n + 1)

Etter eksempel:

ds / dt = 3

For å komme tilbake til r, blir integrasjonen utføres ved hjelp av ovennevnte regel:

s = 3t + c

hvor c = 4.