Slik publiserer spill på PSN

Slik publiserer spill på PSN


Sony PlayStation Network (PSN) er et online multiplayer og digital innholdstjeneste levert for Sony PlayStation 3 (PS3) og PlayStation Portable (PSP) TV-spill. Utvikle og publisere et spill for PSN-tjenesten kan være en svært lang og vanskelig prosess som krever en offisiell PlayStation utvikler lisens og spill må utvikles ved hjelp av offisielle Sony PS3 og PSP-utviklingssett. Disse pakkene lar spill som skal testes på faktiske Sony hardware før de blir publisert på PSN.

Bruksanvisning

1 Opprett en online portefølje av spill utviklingsprosjekter og prestasjoner. Du vil ikke være i stand til å få en offisiell Sony utviklerens lisens hvis du ikke har noen spillutvikling opplevelse.

2 Kontakt Sony direkte og uttrykke din interesse i å utvikle for PlayStation Network. Gi dem informasjon om din online portefølje. Vent til du er tildelt en offisiell Sony utviklerens lisens.

3 Kjøp en PS3 eller PSP utvikling eller debug kit direkte fra Sony. Kostnaden for et kit kan være så mye som ti tusen dollar, avhengig av størrelsen på utviklingsteam. Åpne SCE DevNet for mer informasjon når du har blitt utstyrt med påloggingsinformasjon.

4 Les PhyreEngine dokumentasjonen for å lære hvordan PlayStation utvikling fungerer. Hver development kit kommer med en gratis PhyreEngine lisens.

5 Utvikle spillet ditt ved hjelp PhyreEngine og den offisielle utviklingspakke. Kontakt Sony gjennom SCE DevNet å sende spillet til godkjenning når spillet er ferdig.

Hint

  • PhyreEngine er kompatibel med andre utviklingsmiljøer. Spill kan bli portert til PhyreEngine noe enkelt. Lag en prototype av PSN-spill idé å inkludere med din online portefølje før du prøver å få en offisiell Sony utviklerens lisens. Dette vil øke sjansene for å bli akseptert som en offisiell utbygger.