Slik spiller Attacktix

Attacktix er en tabell-basert kamp spill som bruker collectible figurer fra flere lisensierte franchiser som Star Wars og Marvel Comics. Det tar den vanlige praksisen med ungene gjør opp kamper med sine actionfigurer og organiserer den i et regulert struktur, som betegner mange kjente sci-fi og tegneseriefigurer som jagerfly og gi dem spesifikke styrker og krefter. Den legger strategi og taktikk til de fantasifulle eventyrspill som så mange har skapt med sine leker.

Bruksanvisning

1 Sett sammen din hær av tegn. Hver karakter har en poengverdi som vises på din base. Dine karakterenes samlede poengverdier må være lik spillets grensen, og du kan ha sikkerhetskopier tilsvarer halvparten som grense. I en 100-punkts spillet, har hæren 100 poeng totalt med opp til 50 poeng av sikkerhetskopier.

2 Sjekk de spesielle krefter hvert tegn, som er skrevet på undersiden av basen. Sørg for at du kjenner evnene og når de kan brukes i løpet av spillet. Hvis strøm inkluderer å være i stand til å tilkalle ekstra tegn, sette disse tegnene.

3 Sett av et bord eller lignende 3-by-3 fot overflate. Grensene av plassen på hver spillers ende er startlinje; hver spiller plasserer sine karakterer på startstreken i begynnelsen. Spillerne vil sette backup tegn til sin venstre og beseiret dem til deres rett.

4 Plasser hvert tegn på startstreken, og flytte dem hver to "klikk". Med andre ord, skyv hvert tegn stykke frem langs valser til du hører rullene klikk to ganger.

5 Flytt hver av figurene dine mot den andre spillerens slutten på din tur. Hver karakter har en rekke vises på toppen av basen og kan bevege seg i alle retninger opp til så mange klikk lik det tallet. Tallet vil også endre farger fra rødt til hvitt og tilbake med hvert klikk.

6 Erklærer opptil to angrep fra karakterene dine på motstanderens. En gang i serien, kan du bruke et tegn uttrekkbar våpen hånd for å prøve og slå ned den andre delen; du kan også skyte prosjektiler på avstand hvis figuren din har den evnen. Et tegn stykke som er slått ned er beseiret.

7 Sjekk karakterens bevegelser nummer (den som endrer farger) når den er slått ned. Hvis tallet er hvit, spark tegnet spesielle evne i. Ellers er karakterstykke fjernet fra spillet.

8 Fortsett alternerende svinger med hver spiller flytte og angripe helt til en spiller mister alle tegnene, og erklærte den andre spilleren som vinner.

Hint

  • En populær måte å avgjøre hvem som går først er å rulle en karakterstykke over bordet og har den andre spilleren gjette rød eller hvit. Dersom bevegelsen antall på toppen av basen er det gjettes farge, går den tipper spilleren først; Hvis ikke, går den andre spilleren first.If du skyter et prosjektil på din tur, laste karakterens våpen i begynnelsen av neste sving.