Slik spiller D & amp; D RPG

Slik spiller D & amp; D RPG


Dungeons and Dragons (D & D) er et rollespill (RPG). Det er en mulighet til å spille en fantasy karakter og late som du er noen andre. Vanligvis spillet involverer mennesker sitter rundt et bord med bøker, papir, blyanter, terninger og figurer. Mye av handlingen skjer i hver persons hode. I motsetning til historisk re-enactment, krever det ingen kostymer, og i motsetning til et brettspill, Dungeons and Dragons er vanligvis pågående og involverer flere møter. En person blir Dungeon Master (eller DM) og alle andre er en spiller Character (eller PC.) PCene spille et enkelt tegn, mens DM spiller alle andre i verden, inkludert monstre og ikke-spilleren tegn (eller NPCer .)

Bruksanvisning

1 Bestem hvilken utgave av spillet du ønsker å spille. På tidspunktet for dette skriftlig, forlagene er på 4th Edition. Du kan spille eldre utgaver som 3.0 og 3.5. Forlaget har også en "Dungeons and Dragons Starter Kit", som kan det være lurt å begynne.

2 Les reglene. Alle bør lese så mye av "Players Handbook" som mulig. DM bør lese så mye av "Monster Manual" og "Dungeon Master Guide" som mulig. Ingen trenger å huske alle reglene, for bøkene er det for senere bruk.

3 Opprett en kampanje setting, eller en verden, for å spille i. Dette gjøres ved DM før du spiller. Han kan kjøpe en kampanje innstilling som "Forgotten Realms" eller "Eberron." Mange DM være enklere enn å lage sine egne verdener.

4 Design et eventyr. Igjen, dette er gjort av DM som forberedelse til spillet. Ved hjelp av kart (via millimeterpapir) og bemerker DM skaper et fangehull, en by eventyr, eller noe annet som slår sin fantasi.

5 Samle alle sammen slik at PC-ene kan lage sine (vanligvis første nivå) tegn. Spillere rulle evner på terningen (som styrke, intelligens, og så videre,) velge en rase (menneske, dverg, alv, etc,) og plukke en klasse (som fighter, prest, eller veiviseren.) PCene deretter bruke "Players Handbook" for å fylle ut sine karakter ark.

6 Bruk fantasien til å plassere tegnene i fantasy-kampanjen. PCer opprette navn og personlige historier til sine karakterer. De også gi dem personligheter og andre lagt dimensjoner for å forbedre rollespill.

7 Spille spillet. DM starter med å fortelle PCer hvor deres karakterer er plassert. For eksempel "Du står foran en tjue fot høy stein dør med forseggjorte tegninger." Tegnene så fortelle DM hva de gjør. En veiviser kan si: "Jeg ser på markeringene. Kan jeg forstår dem?" Stykket fortsetter. Når PC-møter monstre, de bruker figurer for å flytte rundt på kartet rutenettet og terning for å bestemme resultatet i kamp.

8 Fortsett eventyret. Dette tar vanligvis flere møter. Med tiden tegnene samle skatter og blir mer erfarne, og dermed få nivåer og bli kraftigere. Når du er ferdig med den første eventyr, kan DM skape en mer utfordrende, og da har du det som kalles en kampanje.

Hint

  • Eldre utgaver av spillet er også moro å spille. Brukte eksemplarer av bøkene kan bli funnet og spare penger.
  • DM bør være nøkterne, fantasifull og kjenner reglene også, eller bedre, enn alle andre.
  • Slapp av og ha det gøy. Det er bare et spill.