Slik spiller Dirty klubber

Dirty klubber er et kortspill som ligner på Euchre og veldig populær i Midtvesten. Mellom tre og seks spillere bytter liggende kort som følger etter. Personen med det høyeste kortet tar bunken eller "knep". Trekk fra poeng fra poengsummen basert på antall triks du tar. Den første spilleren til å nå null poeng vinner spillet. Les videre for å lære å spille Dirty klubber.

Bruksanvisning

regler

1 Bruk 10, J, Q, K og A av hver sort for tre spillere. I mer enn tre spillere, bruke 9, 8 og 7. Plukk noen til å være forhandler for første hånd, og deretter den passerer til venstre for hver etterfølgende hånd.

2 Deal fem kort til hver spiller, og sette de gjenværende kortene med forsiden ned og øvre kortsiden opp. Hvis det øverste kortet er en klubb, dette kalles Dirty klubber og klubber er automatisk trumf, med ingen bud.

3 Velg en dress for å være trumf for hver hånd. Trumfkort er rangert høyere enn de andre drakter. The J av trumf farge kalles rett bauer, og deretter J av den ikke-trumf farge av samme farge er den venstre bauer. Disse to kortene vil ta triks før noen av de andre kortene. De andre drakter rangerer fra høy til lav slik: AKQJ-10-9-8-7.

4 Bud på trumf ved å starte med spilleren til venstre for giveren, og fortsetter i klokkens retning. Hver spiller bud på hvor mange triks de tror de kan ta. Spilleren med det høyeste budet velger trumf.

5 Bestem om du ønsker å bo i runden en gang trumf bestemmes. Hvis du slipper ut, kan du ikke ta noen triks eller trekke poeng. Du kan ikke slippe ut i en skitten Clubs hånd.

6 Start med spilleren til venstre for giveren og beveger seg med klokken. Den første spilleren velger et kort fra hånden og legger den med forsiden opp. Hver spiller må følge etter hvis de har det; ellers kan de spille en annen farge eller trumf.

7 Vinn triks hvis du har spilt den høyeste trumfkort. Hvis det ikke er trumf, det høyeste kortet av drakten ledet vinner. Plukk opp bunken og plassere den ved siden av deg. Deretter plukke et kort fra hånden til å lede neste triks.

scoring

8 Plukk en person til å holde stillingen.

9 Score spillet ved å starte med det samme antall poeng for hver spiller, er typisk 15. Målet for å komme til null poeng. Hvis to eller flere spillere får null i samme hånd, så vinneren er den lengst forbi null.

10 Trekk antall triks tatt fra hver spillers score. Hvis spilleren med det høyeste budet ikke klarer å ta antall triks som han bud, legger fem poeng til sin score i stedet for å trekke fra poeng.

Hint

  • En variant av scoring er å legge til fem poeng til noens poengsum som oppholder seg i, men tar ikke noen triks i hånden.