Slik spiller du Star Wars Trading Card Game

Den "Star Wars" trading kortspill gir spillerne muligheten til å ta på karakterroller i "Star Wars" saga. Spillere montere dekk basert rundt de mørke og lyse sider av Force, den mystiske kraften som driver alle ting i "Star Wars" Universe. Dekkene er laget av kortene som representerer enheter, skip, tegn og andre aspekter av "Star Wars". Ved hjelp av disse dekkene, spillere kjemper om kontrollen over områder som er viktige for de to sidene av kraft.

Bruksanvisning

1 Bestem hvilken side av Force hver spiller vil bruke. Den mørke siden går alltid først, og vinner alle bånd. Disse sidene vil bytte etter hver kamp.

2 Shuffle begge dekk separat. Kortene må holdes sammen og ikke byttet mellom dekk.

3 Tegn syv kort. Hver spiller vil trekke en full hånd av syv kort fra sine dekk for å starte kampen.

4 Bytter, som begynner med den mørke siden, distribuere én enhet til hver av arenaene. Arenaene er tre separate områder i lekeområdet som representerer mørke, lys og bakke soner. Distribusjon fortsetter inntil bygge kostnader, som ligger i øvre høyre hjørne av enheten kort, nå 30 for én spiller.

5 Untap noen tappet kortene og få 4 Force studiepoeng i løpet av "klar" fase. Force studiepoeng er brukt for å aktivere evnene til tegn eller spesialenhetene og kan være representert ved symboler.

6 Rull en terning for bygge poeng. Disse punktene vil avgjøre hva flere kort kan spilles denne svingen.

7 Bygg eventuelle tillegg ved hjelp av bygge poeng ved å spille kort i et av områdene. Den mørke siden bygger først, deretter lyset.

8 Trykk enheter å erklære angripere. Angripere med den høyeste hastigheten attributtet angrepet først. Angripere må velge sine mål og kunn evner på dette tidspunktet.

9 Rull terningene lik effekt for angriperen. Hvert kast av fire eller flere er en hit; tre eller mindre indikerer en glipp.

10 Plasser en skade teller på alle forsvarere som har tatt skade i sving. Når skaden overstiger forsvarerens helse, som er forsvarer forkastet.

11 Gjenta spill fra klar fase, begynner en ny vending før noen har vunnet spillet.

12 Vinn spillet ved å kontrollere to av de tre arenaene. Kontrollere et område betyr at bare dine enheter er til stede og alle fiendene har blitt drevet av eller ødelagt.

1. 3 Spill igjen med sidene slått. Spilleren som vinner to av tre kamper er spillet vinner.

Hint

  • Hver spiller må ta både dekk fra begge sider for turneringsspill. Dette bidrar til å rette opp eventuell ubalanse mellom sidene.
  • Alle dekk må inneholde minst 60 kort med ikke mer enn fire på noe enkelt kort, og bare den ene siden av Kraften kan representeres ved at dekk. Enhver dekk bryter disse reglene vil bli diskvalifisert i de fleste kampene.