Slik spiller Dungeons & Dragons Board Game

Slik spiller Dungeons & Dragons Board Game


"Dungeons and Dragons" er verdens mest solgte penn og papir rollespill. For mer enn 35 år har det gitt spillerne en mulighet til å utforske fantasiverdener og skape unike figurer, alt i hodet på spillerne. Mens spillmekanikken er alle beskrevet i kjerneregelbøker (Spiller håndbok, Monster Manual og Dungeon Master Guide) er det noen grunnleggende ideer som må forstås før alle kan nyte et spill av Dungeons and Dragons.

Bruksanvisning

Opprette tegn

1 Rull tre seks-sidige terninger og totalt resultatene. Gjenta dette seks ganger for å bestemme din karakters evne score. Når tall som strekker 3 og 18 stemt beløp seg utpeke hver samlet til en av de følgende; styrke, smidighet, grunnlov, visdom, intelligens og karisma. Hver av disse evne score vil bidra til å bestemme kjerne styrken av din karakter og hjelpe diktere hva de er i stand til i spillet. Lav score under 10 betyr generelt karakteren din er udugelig i et felt mens score over 10 viser fortreffelighet.

2 Se gjennom spillerens Handbook og bestemme hvilke av spillets fiktive løpene din karakter vil bli. Det er mange å velge mellom, inkludert menneske, alv, Half-Elf, Dwarf, Orc og mer. Denne beslutningen vil gå på å forme mye av din karakters historie gjennom spillet og påvirke hvordan andre tegn oppfatter deg.

3 Velg en klasse eller yrke for din karakter. Dette vil gi din karakter med et unikt sett av ferdigheter som vil tillate dem å bidra til gruppen på en meningsfull måte. Din karakter kan være alt fra en modig fighter, til en dyktig veiviser. Hva du velger vil avgjøre hva din karakter vil være i stand til å gjøre når spillet starter

4 Bestem hvilke ferdigheter og bragder din karakter vil være i stand til å bruke med ferdighetspoeng som tilbys av den valgte klassen. Disse vil diktere hva grunnleggende ferdigheter karakteren din vil utmerke seg på og inkludere det meste dagligdagse aktiviteter som hopping, klatring eller svømming. Ferdighetspoeng kan også brukes til å legge til nye språk til figuren din vokabular.

5 Gjenta denne prosessen for hver av spillerne. Det er viktig å vurdere hverandres tegn til å holde en balanse mellom sterke og svake sider mens du spiller spillet.

Kjøre et eventyr

6 Velg en spiller for å fungere som Dungeon Master. Denne personen vil være ansvarlig for å fortelle historien i spillet og skape situasjoner spillerne må reagere på. Denne spilleren vil skildre alle monstrene, butikkselgere og andre ikke-spillbare figurer i spillet. Deres mål er å gi en morsom og engasjerende opplevelse som lar alle spillerne bruke sine unike ferdigheter for å hjelpe spillet pågår.

7 Utvikle en situasjon der aktørene trenger for å fullføre et oppdrag. Dette kan være så enkelt som å redde noen fra en gruppe banditter til noe så komplisert som forener krig kongedømmene å ødelegge en felles fiende. Omfanget av situasjonen bør være i tråd med spilleren erfaring og karakter evne.

8 Skape hindringer og utfordringer for spillerne å overvinne. Dette kan være feller eller puslespill, men det kan også være kamp mot monstre. The Monster Manual gir statistikk og regler for å spille et bredt utvalg av skapninger som kan utfordre spillerne.

9 Gi en belønning for spillere som fullfører mål og utfordringer. I tillegg til i spillet belønninger som skatt og utstyr, bør spillerne også få erfaringspoeng som lar sine karakterer til å vokse og forbedre. Detaljer for mengde og hyppighet er tilgjengelig i Dungeon Master Guide.

10 Gjenta trinn 1-4 så ofte som spillerne liker, det er ingen ende på Dungeons and Dragons så lenge Dungeon Master fortsetter å skape nye eventyr. Mange spillere velger å kjøre et enkelt spill per uke, noen ganger for mange år.

Hint

  • Husk at Dungeons and Dragons er et spill om samarbeid, ikke konkurranse. Målet er sjelden å slå andre spillere. Lære å samarbeide innenfor rammen av spillet kan gi en varig opplevelse som er moro for alle.