Slik spiller Indian Chief

Så mange som 30 eller så få som fem barn kan leke Indian Chief. Dette spillet er morsomt og det hjelper også de unge spillerne til å utvikle en bevissthet om andre. Det selv kan bidra til å bygge teamarbeid i en vesentlig noncompetitive sammenheng. Indian Chief kan spilles av en blandet aldersgruppe av barn som strekker seg fra rundt en alder av fire opp.

Bruksanvisning

1 Samle alle de indiske Chief spillere i en stor sirkel utenfor eller innendørs. Ved å spørre spillerne til å holde hendene på personen på sin rett, og også den personen på sin venstre og deretter dirigere dem til å spre seg så langt som mulig med hendene fortsatt rørende, kommer du til riktig størrelse på sirkel. Nå spillerne kan slippe taket og sitte "Indian" stil (politisk korrekthet når det gjelder dette med bena i kors i dag) på bakken eller gulvet.

2 Direkte en spiller å forlate rommet eller gå bort fra spilleområdet, slik at hun kan verken se eller høre hva som blir diskutert i sirkelen. Selv om denne personen er borte, forklare at du kommer til å peke til et av barna. Denne personen vil bli "Chief". Uten å si noe, "sjefen" vil lede resten av barna i en serie av bevegelser. Alle vil følge "sjef" ved å kopiere hans bevegelser. Den spilleren som er ute av rommet må gjette hvem "sjef" er. Hvis hun gjetter riktig, er "sjef" vil være den neste personen å gjette.

3 Øv la "chief" klappe hendene eller klapp på hodet eller knipse fingrene mens alle de andre barna i sirkelen gjøre det samme. Se hvor lang tid det tar å få hele sirkelen for å legge merke til at "sjef" har endret sine bevegelser. Fortell barna å prøve å ikke stirre på "chief" siden dette vil gi bort svaret. Insister på at ingen snakke i løpet av spillet i det hele tatt.

4 Inviter den spilleren som skal prøve å gjette "sjef" for å gå tilbake til sirkelen. Hun bør gå inn i midten og forbli stående. Kan hun gjette hvem alle spillerne følger? Jo større sirkel, desto vanskeligere vil det være å oppdage. Personen i midten får tre sjanser til å gjette på "sjef". Hvis hun er riktig, må sjefen forlater rommet til en ny "sjef" er valgt. Hvis hun etter tre gjetninger like, bør hun velge neste person å forlate rommet. Hun sitter i spot fravikes ved neste person som vil prøve å gjette "sjef".