Slik spiller Merlin Classic Handheld Game av Parker Brothers

Selv om ikke den første bærbare elektroniske spillenhet, "Merlin: Wizard Electronic" var den første til å bli allment kjent og brukt. Selv primitive etter dagens standarder, Merlin var sofistikert da det ble avslørt i 1978. De elleve knapper som lyser opp at en bruker kan spille seks kamper: Tic-Tac-Toe, Music Machine, Echo, Blackjack-13, Magic Square, og Mindbender . Med det er merkelig utseende, det er ikke intuitivt å bruke. Men det er ikke komplisert: nesten alle kan finne ut hvordan å spille enhetens spill med et par minutter av praksis.

bruksanvisning

1 Plasser seks AA-batterier i enheten. Den manuelle anbefaler alkaliske batterier for å utvide bruken. Alternativt kan en AC adapter brukes til å koble Merlin inn i veggen. Men ikke enheten kommer med en strømadapter. Merlin kan drives med en 10,5 volt DC adapter som opererer på 5 milliampere.

2 Slå på Merlin. Hvis batteriene er lavt, vil enheten gi noen varselsignaler. Hvis enheten begynner å pipe eller ikke reagerer, så det er på tide å bytte batterier.

3 Se over knappene. Enheten har 15 totalt knapper: 11 i midten og fire under. De 11 midterste knappene er anordnet i en 3 x 3 telefonnett med en ekstra knapp direkte over risten og en annen direkte nedenfor. Knappen ovenfor rutenettet er "0" -knappen. Knappen nedenfor rutenettet er "10" -knappen. De andre knappene er nummerert fra 1 til 9 og ordnet nøyaktig som finnes på en telefon. Nummereringen er ikke merket på eldre versjoner av enheten. Den "Nytt spill" knappen brukes når du velger et spill. Etter å ha fullført et spill, kan den "Same Game" knappen brukes til å spille det samme spillet på nytt. Den "Hit Me" knappen brukes til å spille blackjack-13. "Computer Turn" knappen brukes når det er tid for enheten å utføre en handling i et spill.

4 Spill Tic-Tac-Toe. Trykk på "Nytt spill" og deretter knappen "1" Den "10" -knappen vil blinke hvis spillet har blitt valgt. Tic-Tac-Toe kan kun spilles mot enheten. Den menneskelige spilleren går først ved å velge en av de ni knappene i 3 x 3 rutenett. Den menneskelige spillerens valg indikeres med et blinkende lys; enhetens valg er angitt med et ikke-blinkende lys. Spillet slutter når det er tre blinkende knapper på rad, tre ikke-blinkende knapper på rad, eller de ni knappene har alle blitt brukt.

5 Play Music Machine. Trykk på "Nytt spill" og deretter knappen "2." The Music Machine Spillet lar en menneskelig spiller for å legge inn en rekke lyder som enheten vil spille av. Knapper 1 til 10 er noter og knappen "0" er en hvile. Enheten kan lagre en serie av 48 noter og pauser. Knapper 2 til 9 tilsvarer den musikalske skalaen. Button "1" er en merknad en oktav under skalaen; knapp "10" er en merknad en oktav over den. Etter inntasting av en sang, trykker du på "Computer Turn" å høre det spilles.

6 Spill Echo. Trykk på "Nytt spill", deretter "3" -knappen. "0" knappen og "10" -knappen vil blinke. Trykk på en av de 1 til 9 for å velge vanskelighetsgrad, etterfulgt av "Computer Turn" -knappen. Enheten vil da spille en rekke notater. Når Merlin spiller et notat, vil knappen for det som tilsvarer lyden blinke. Etter at enheten har fullført sekvensen av notater (som er lenger på høyere vanskelighetsgrader,) gjenta notatene med de riktige knappene.

7 Spill Blackjack-13. Trykk på "Nytt spill", deretter "4" -knappen. Verdien av hånden er angitt med blinkende lys; verdien av Merlin hånd er angitt med en ikke-blinkende lys. For å få flere kort (hver verdi fra 1 til 10,) trykk på "Hit Me" -knappen. Når du er ferdig å få kort, trykk på "Computer Turn" -knappen. Merlin vil da prøve å komme så nær 13 poeng uten å gå over; enheten vinner hvis nærmere enn menneskelig spiller.

8 Spill Magic Square. For å velge dette spillet, trykk på "Nytt spill", deretter "5" -knappen. Den "magisk kvadrat" - tastene 1 til 9, bortsett fra fem - vil kort blinke. Merlin vil da vise et tilfeldig gruppering av blinkende knapper i den magiske kvadrat. For å vinne, må alle knappene på magisk kvadrat blinke. Hver av knappene i nettet vil aktivere eller deaktivere andre knapper. Knappene må trykkes i en bestemt rekkefølge for å skape den magiske kvadrat.

9 Spill Mindbender. Trykk på "Nytt spill", deretter "6" -knappen. "0" og "10" knappene vil begynne å blinke. Trykk på en av tallene i 3 x 3 rutenett for å velge lengden på nummeret i spillet. Merlin vil da velge en rekke med tall som tilsvarer antallet valgt. Gjett hemmelig nummer ved å legge inn riktig antall sifre. Hvis ingen av de gjettet tallene er riktige, vil "10" -knappen blinke. For hvert riktig siffer som er i riktig rekkefølge, vil Merlin vise et blinkende lys. For hvert riktig siffer som ikke er i riktig rekkefølge, vil Merlin vise et ikke-blinkende lys. Du har opptil 10 gjetninger. Når du gjette riktig antall, alle lysene for antall siffer du har valgt vil blinke.