Slik spiller "Pikmin 2"

"Pikmin" er en serie med spill stjernegalleri en liten plass kaptein utforske en fremmed planet (som ser mye som Jorden) ved hjelp av små skapningene han kaller Pikmin. I «Pikmin 2," Captain Olimar tilbake med sin fetter Louie å bringe tilbake skatter og mer Pikmin til sin hjemplanet. Selve spillet er lett å lære, men det kan være forvirrende for første gang spillere fordi det er mye som skjer i denne tittelen.

Bruksanvisning

Controls

1 Sett "Pikmin 2" disk. Strøm på Gamecube eller Wii-konsollen, koble til en Gamecube-kontrolleren, og starte et nytt spill. Spill første nivå for en enkel tutorial på hvordan spillet spilles.

2 Flytt Captain Olimar eller Louie med styrepinne på Gamecube-kontrolleren.

3 Finn noen Pikmin spirer og plukke dem. Gå over til en spire --- vil du se en høy, tynn, farget stengel med blad, knopp eller blomst på den, omgitt av en aura. Dette er en Pikmin i bakken. Trykk på "A" knappen på kontrolleren for å plukke en. Du kan fortsette å trykke på A-knappen for å trekke opp alle Pikmin i området.

4 Samle troppene dine ved å trykke på "B" for å plystre. Enhver Pikmin innen hørsel avstand vil kjøre over og følge deg rundt.

5 Kast Pikmin på mål. Det er en markør i forkant av kaptein karakter --- en liten sirkel. Når du trykker på "A" -knappen (og er ikke i nærheten av en plantet Pikmin), vil han kaste en Pikmin på den sirkelen. Dette er hvordan du sender Pikmin for å angripe fiender, plukke opp gjenstander og klare hindringer.

6 Velg Pikmin med navigasjonsknappen er "Venstre" og "Right" knapper. Trykk og hold "A." Hvis du ser nøye, kan du se hvilke Pikmin karakteren din holder. Ulike Pikmin har forskjellige evner, så bruk denne til å velge riktig Pikmin for jobben.

7 Splitte opp lagene ved å trykke på "X" -knappen. Alle dine Pikmin vil skille henhold til farge, og hvis noen Pikmin holder bombe steiner, vil det stå separat fra resten av sine same-fargede brødre.

8 Bytte tegn med "Y" -knappen. En funksjon nytt til «Pikmin 2" er muligheten til å bruke to forskjellige kapteiner, slik at du kan være to steder på en gang. Hvis en av kapteinene blir skadet, eller hvis de er delt opp, kan du veksle mellom dem raskt med "Y" -knappen.

9 Bruk disse kontrollene til å fullføre målene på hvert nivå. For eksempel, i noen nivåer må du finne skatten og bringe den tilbake til skipet ditt --- kaste noen Pikmin på skatten for å ha dem bære den tilbake. Det vil være et tall, for eksempel "4/20" over skatten element: 4 er tallet for tiden prøver å løfte element; 20 er det tall som trengs for å bære den.

Pikmin Typer

10 Finn en rød Pikmin. Red Pikmin er tøffe krigere og kan forårsake mye skade på fiender. De er også brannsikre, som lar dem passere uskadd gjennom vegger av flammer og gjør dem bedre på kamp fiender som skyter ild.

11 Trekk opp en gul Pikmin. Disse mindre, lettere gutta kan bli kastet lenger og er immun mot elektriske angrep. I det opprinnelige spillet, de var bombe bærere, men i «Pikmin 2," bomber er for tung for dem.

12 Kaste ut en blå Pikmin. Blues er vann-beboere. Disse små skapningene har gjeller, som gjør dem den eneste typen som kan overleve en svømmetur med kapteinen sin. Dette gjør dem perfekt for vannlevende oppdrag, spesielt brobygging.

1. 3 Kast noen Pikmin inn i en hvit Pikmin blomst for å få litt hvit Pikmin. Dette er en av de nye typer Pikmin for spillet; de er mindre og lettere og ha evnen til å oppdage og grave opp gjemte skatter. De er ikke så god i kamp på grunn av sin lille størrelse.

14 Bruk en lilla Pikmin blomst for å få litt lilla Pikmin. Disse store Pikmin ikke fly så vel når kastet, men de har en kraftig forbedring av styrke til å gjøre opp for lav hastighet og avstand.

Hint

  • I dette spillet, er bombe steiner satt av ved å angripe dem. Kaste en Pikmin på bomben rock, og deretter ringe dem tilbake når det begynner tikker. Ikke kast lilla Pikmin på bombe steiner fordi de forårsake nok skade for å gjøre dem nesten eksplodere umiddelbart.
  • Noen Bulborb skapninger er omgitt av "Bulbmin", små skapninger som vil delta på festen hvis du beseire sine foreldre.