Slik spiller Ricochet Robots

Ricochet Robots er ikke bare et morsomt spill, det er en hjerne båre! Den vil teste dine romlige evner, din problemløsning ferdigheter, og din evne til å tenke utenfor boksen! Sett på din tenkning cap, samle noen venner, og la oss spille!

Bruksanvisning

Grunnleggende

1 Grab en kopi. Ricochet Robots selges for rundt $ 20, og kan enten bli funnet på ditt lokale spill butikk, eller online.

2 Finn noen spillere! Ricochet Robots kan spilles med to eller flere spillere, og jo flere jo bedre!

3 Legg ut brettet. Det er fire stykker til styret, som hver har to sider. Føl deg fri til å plassere dem i en tilfeldig kombinasjon og orientere styret stykker på noen måte du ønsker. Dette er en del av det som gjør det interessant: det er dusinvis av styret kombinasjoner. Plasser den grå plastbiten på midten av brettet når du har fått et styre du liker.

4 Legg ut de fire fargede chips. Disse indikerer start posisjoner av roboter. Bare kaste en på hver kvadrant av brettet.

5 Grab tidtakeren og sirkel chips fra esken. Snu alle de runde chips opp ned, og deretter plassere en på den grå fliser i sentrum.

6 La moroa begynne!

gameplay

7 Snu den sirkulære chip i midten. På den andre siden, vil du se et symbol (stjerne, kompass, etc.) som tilsvarer en tilsvarende symbol på bordet og en farge på en av robotene. Målet ditt er å få den angitte fargen roboten til symbolet du bare slått over i det minste antall trekk mulig.

8 Husk at roboter kan bare beveges ett om gangen.

9 Mentalt kartlegge en rute for roboten å komme til mål. Det er noen fangster, men. 1) Roboter kan bare bevege seg i rette linjer, opp, ned, venstre og høyre. De kan ikke bevege seg diagonalt. 2) Når du flytter en robot i en bestemt retning, holder det å reise i den retningen til den støter på en hindring. Roboter stopper ikke uten et annet objekt for å stoppe dem (farget støtfanger, vegg, en annen robot) 3) Du kan flytte så mange roboter som du ønsker, og til slutt 4) Spilleren som gjør det til et mål i færrest beveger kaller ut antall trekk det tar dem.

10 Bruk fargefeltene på en av to måter. Barer som er i samme farge som roboten nærmer dem opptre som tydelige fliser; roboten vil bare passere gjennom dem. Barer som ikke er det samme farge som nærmer roboten fungerer som støtfangere, og vil sprette dem av på en 90-graders vinkel.

11 Snu timeglasset timeren når noen ringer ut et tall. De andre spillerne har før tiden går ut for å finne en kortere rute. På slutten, spilleren som kaller det laveste tallet viser hvordan de gjorde det. Hvis det fungerer, de er tildelt den runde brikken i sentrum, og den neste blir trukket fra bunken.

12 Gameplay avsluttes når den siste brikken er tildelt. Den som har flest chips er vinneren!

Hint

  • Det er to måter å spille: 1) Alle robotene tilbakestilt til startposisjonene på slutten av hver tur, eller 2) Hvor robotene bo i sine sluttposisjoner og starte derfra! Førstnevnte er enklere, sistnevnte vil strekke hjernen din videre og hindre spillere fra å telle ut ruter på forhånd.