Små pedagogiske spill for barn i alderen 3 til 4 år

Små pedagogiske spill for barn i alderen 3 til 4 år


I en tidlig alder, de fleste barn lærer best ved å bruke spill. Ved tiden barna er tre til fire år gamle, er de generelt registrert i førskolen. Førskolen er en ideell tid for å begynne å lære tall, alfabetet, dyrenavn og mat navn. Førskole instruktører bør ha et par av kreative spill på hånden for å hjelpe elevene lære byggesteinene for elementær utdanning.

lærings~~POS=TRUNC Numbers

Lære å telle er en viktig byggestein for grunnleggende matematikk. Små barn kan ha problemer med å telle, men du kan bruke en tre-trinns spill system for å hjelpe dem å lære. I det første spillet, kan du vise dem tallene på flashcards og be dem om å vise nummeret ved hjelp av sine fingre. For hvert riktig svar, gi studentene et klistremerke. I neste kamp, ​​snu spillet. Med andre ord, viser studentene et visst antall fingre og be dem om å holde opp kortet som tilsvarer det riktige svaret. I den siste kampen, objekter bruk at elevene gjenkjenne og be dem om å holde opp kortet som tilsvarer riktig nummer. For eksempel kan du vise barna tre stykker av godteri, og de bør vise deg et kort med tallet "3."

Lære alfabetet

I likhet med lærings tall, vel vitende om alfabetet er en kritisk komponent for grunnleggende lesing i barneskolen. Ved hjelp av flashcards, har elevene ringe ut navnene på bokstavene på kortene. Så, som et skritt videre, sted ord på flashcards. La elevene stave hvert ord ved å navngi de ulike bokstavene.

Læring Mat Names

For å hjelpe små barn lære forskjellige mat navn og alfabetet, viser et bilde av en mat og har studenten si hva slags mat er portrettert. For eksempel viser et bilde av et eple, og studentene skal fortelle deg at bildet er et eple. En avansert spill som vil hjelpe elevene lære sine mat navn ville være en der studentene blir vist mat navn og må tegne et bilde av maten.

læring farger

Lære fargene på fargehjulet er et annet viktig verktøy som barna vil bruke i grunnskole. For å hjelpe barna å lære sine farger, kan du spille av I-Spy spillet. I I-Spy spill, forteller lederen elevene at han ser en bestemt farge i rommet. Deretter elevene svare med de elementer som er i samme farge som objektet lederen først så. Tillat studentene å ta svinger å være ledere.