Snowboard spill til N64

Nintendo 64, eller N64, ble utgitt i 1996 til et marked sulten for 3D-spilling. Systemet pioner i bruk av analoge spaken kontrollerer, slik at mye større kontroll når spillerne drives i tredimensjonale rom. Snowboard titler fra Nintendo og flere tredjeparts produsenter tok fordel av Nintendo 64 grafiske dyktighet og gameplay potensial. Det var fem snowboard spill utgitt for N64.

1080 Snowboarding

"1080 Snowboarding" var Nintendos egen inntreden i N64 snowboard spill markedet. Tittelen har bare seks låter, men de som ble tatt ble vurdert ganske detaljert på tidspunktet for utgivelsen av spillet 1. april 1998. Gaming nettstedet IGN kalt 1080 "den vakreste snowboard spill noensinne er laget." Gamers hadde sine valg av åtte figurer, hver med sine egne styrker, svakheter og stiler for å trekke av triks. Utviklere inkludert ni boards, inkludert en hemmelig bord som så ut som en pingvin. Gameplay moduser inkludert "Time Attack", "Trick Attack", "Match Race", "Contest Mode" og "Practice Mode."

Big Mountain 2000

Lansert 10. oktober 2000, "Big Mountain 2000" tilbys både ski og snowboard gameplay. Hver racer hadde statistikk tildelt flere kategorier, inkludert hastighet, svinging, utholdenhet og andre hensyn. Over tid, kan spillerne oppgradere sine favoritt karakter ved å tjene poeng for å bli brukt på oppgraderinger som er spesifikke for ski eller snowboard. Opplåsbare klær hadde spesifikke effekter på rytter ytelse, for eksempel å senke luftmotstanden å tillate raskere akselerasjon. "Big Mountain 2000" var faktisk en omarbeidet nyutgivelse av et japansk spill fra to år før, og det ble kritisert av IGN for å være i bakleksa. Anmelder Fran Mirabella III gikk så langt som å si Big Mountain "mislykkes stort i grafisk avdeling."

Snowboard Kids

"Snowboard Kids" tok en lettere tilnærming til snowboard. Spillet har handling i fotsporene til Nintendos «Mario Kart 64." Cartoonish barn snowboardere fart gjennom ulike typer terreng, trekking av enkle triks og angripe hverandre med en rekke power-ups. Noen våpen inkludert bashing andre spillere med stekepanner og snu andre syklistene i snømenn. Spillet tillatt multi-player action, med opptil fire spillere ved hjelp av en split-screen system.

Snowboard Kids 2

"Snowboard Kids 2" kom ut for N64 ett år etter den opprinnelige. Oppfølgeren brukt samme grafikkmotor og grunnleggende spillmekanikk, men det lagt noen nye løpere, spor, power-ups og løpsmoduser. Denne fantasi snowboard tittelen ble tatt til enda mer sprø høyder, ettersom det tillot spillerne å rase i verdensrommet. Skrive for IGN, sa Matt Casamassina spillet var altfor lik den opprinnelige og føltes mer som en oppdatering enn en ny tittel.

Twisted Edge Extreme Snowboarding

"Twisted Edge Extreme Snowboarding" ble utgitt et par måneder etter Nintendos mye skryt "1080 Snowboarding." Denne tittelen omtalt spillmekanikk som ligner på 1080, men Casamassina så det som en mindreverdig tittel totalt. Hans topp kritikk var spillets mangel på en følelse av fart. Når det er sagt, tittelen gjorde tilby et godt utvalg av kurs, ryttere, styrer og triks. Spillet støtter data løp mot tre andre snøbrettkjørere og to spillere, delt skjerm.