Solitaire krigsspill Regler

Solitaire WarGames er brettspill vanligvis basert på historiske konflikter - oftest, andre verdenskrig, men noen avtale med andre kriger, som Napoleons, peloponnesiske og persiske Gulf konflikter.

Reglene for disse spillene er varierte, men de har noen elementer, inkludert die rundstykker, sekvenser som må følges og tilfeldige hendelser som erstatning for en annen menneskelig spiller.

Taktisk eller strategisk

Det er to grunnleggende divisjoner av WarGames: taktiske og strategiske. Taktiske spill inkluderer B-17: Queen of the Skies, som gir deg kontroll over en World War II B-17 bombefly og dets mannskap; og Ranger, der du er en patruljefører. Strategiske spill er Carrier War, der du tar kontroll over enten amerikanske eller japanske marinen under andre verdenskrig.

Noen spill, som for eksempel Silent Hunter, også satt under andre verdenskrig, har både taktiske og strategiske elementer. I dette spillet styrer du alle ubåter i Stillehavet teater eller kommandere en enkelt fartøy i løpet av en patrulje.

Rolls

De fleste kabal WarGames bruke terningen eller terningkast for å avgjøre utfall og betingelser. I Silent War er et terningen brukes til å finne ut om din ubåt har truffet sitt mål, og dette roll modifiseres av faktorer, inkludert målet forsvars og ASW evner.

B-17 krever ruller før og under lek. Rolls før play bestemme faktorer som målet ditt, posisjon innenfor dannelsen av B-17s og høyden hvor dannelsen flyr. Andre ruller bestemme forhold som været over mål og antall bølger av tyske avskjærere sendt mot deg.

sekvense~~POS=TRUNC

Fordi de forsøker å speile faser av konfliktene de er basert på, kabal WarGames alle har iboende sekvenser må du avanserer gjennom for å oppnå seier.

I B-17, flytter du en sone nærmere målet ditt per tur, og må deretter rulle for fighter dekselet og handle deretter hvis din skvadron blir angrepet av tyske avskjærere. Etter å ha nådd målet sonen, må du starte bombing run og gå tilbake til basen, mens du fortsetter å bekjempe fiendtlige avskjærere. Når du kommer tilbake på 8th Air Force Base, må du deretter ruller å avgjøre om alvorlig skadde mannskapet overlevde.

Strategiske spill som Carrier War tendens til å være mer komplisert. Hver sving i Carrier War har syv faser og hver fase kan kreve at du gjennomføre flere tiltak. Under forsterkning fase, for eksempel, begynner du med å bestemme om nye enheter eller erstatninger er tilgjengelig, eller hvis skadede enheter har blitt reparert, og deretter posisjons forsterkninger basert på den aktuelle regelen.

tilfeldige hendelser

Solitaire WarGames kan også inkludere tilfeldige hendelser, som forsøker å produsere den slags spontanitet du forventer fra en menneskelig motstander. Disse hendelsene kan også søke å duplisere typer hendelser som kan ha skjedd i den aktuelle historiske kontekst.

B-17 inneholder tilfeldige hendelser, utløst av en dør rolle på 20, som kan resultere i motorhavari, dannelse tap som ville tvinge deg til å påta seg rollen som bly eller hale bomber, samt ekstrem kulde som kan føre til at maskingevær på bombefly til jam.