Spill av 1950 og 1960

Spill av 1950 og 1960


Uten moderne tidsfordriv som videospill og datamaskiner, spill av 1950- og 1960-tallet fokusert på psykiske og fysiske ferdigheter. Midten av århundret spill også ofte involvert teamarbeid. Selv om et barns fantasi kan næres ved å spille på sin egen, mange av de populære spillene i disse tiårene involverte to eller flere spillere, enten det var en trivia eller hula hoop konkurransen, eller et populært brettspill av tiden.

mental Games

Games i 1950 og 1960 ofte testet de mentale ferdighetene til deltakerne. Trivia spill, generelt, ble mye spilt av alle aldre. TV game show var populære på den økende mengden av husholdninger med TV, og et hjem versjon av "Hva er My Line?" (1950-1967) ble spilt av mange på bilturer og hjemme. Kjent som "20 spørsmål", spillet i løpet av 1950 og 1960 ble bygget på showet premiss for å gjette noen okkupasjon på 20 spørsmål og kan omfatte bredere mål for å gjette omtrent alt "it" person tenkte. Amerikanerne i en viss alder vil gjenkjenne spørsmålet: "Er det større enn en brødboks" som ble gjort populært av klassisk amerikansk humorist Steve Allen på spillet viser og forble et fast innslag i "20 spørsmål" hjem variasjon.

Hula Hoop

Fysiske konkurranser og raser var populære i 1950 og 1960, og hula hoop var ofte foran og sentrum. Bruke Hawaiian hip-action dans som inspirasjon, ble hula hoop markedsført som en lett plast bøyle i ulike levende farger av tiden. Hula hoop ble virvlet rundt i kroppen på hoften i en bevegelse som holdt det hvirvlende så lenge spilleren kan holde det gående. Det var på en måte, "hip" versjon av hoppetau. Hula bøyle kan brukes både som solo og teamet race spillet ved å se hvem som kunne holde hula hoop hvirvlende lengst.

Brettspill

Midten av århundret versjon av dagens videospill var brettspillet. Selv med brettspill, spillerne testet sine mentale og fysiske ferdigheter. Et populært brettspill av tiden var "Operation", utgitt av leketøy selskapet Hasbro i 1965. "Operasjon" nødvendige spillere å hente indre deler av kroppen fra en figur som heter "Cavity Sam" uten å berøre konturene av hver del og høres en buzzer. Det involverte tålmodighet og en stødig hånd. Spillere lært kroppsdeler samtidig trener fingerferdighet.

retro

I dag er retro populært i alt fra klær til hjem design, og som inkluderer spill. Mens noen 1950 og 1960 spill, slik som hula hoop konkurransen og trivia spill, har vært i spill gjennom flere tiår, mens andre nyter nytt liv. Ironisk nok, har dagens nye teknologi foraktet denne interessen på mange måter; retro spill er nå allment tilgjengelig som mobile apps og sosiale medier oppfordrer cross-spill av retro spill som Scrabble.