Spill for Aktiv små barn

Spill for Aktiv små barn


Barn trenger å komme utenfor når de er aktive, slik at de kan bevege seg rundt og leke med andre barn. Fysisk aktivitet gir den beste måten for aktive, små barn til å trene og utvikle samarbeidsevner. I tillegg er disse spillene gir smidighet og problemløsning leksjoner som hjelper barna lære leksjoner at de vil beholde som de blir eldre.

Snake i Gutter

For å starte, tre eller fire barn stille opp med om lag fem fot med plass mellom dem. Disse barna leke slangene. Resten av barna spiller spillet stå i en avstand på 15 til 20 meters avstand. Den av foreldrene eller leder av spillet roper, "Snake i rennesteinen." Nå barna må kjøre mot linjen av slanger og prøve å få gjennom linjen uten å bli merket. Hvis merket, må de nå blitt slangene. Spillet spilles før alle blir fanget.

Red Rover

Barn skilles i to grupper av like tall og stille opp i en rett linje tvers over fra en annen. Medlemmene i hver gruppe holde hender med sine gruppemedlemmer, omtrent tre fot fra hverandre, men de kommer nærmere når du prøver å blokkere et barn fra å bryte gjennom. Deretter ett lag starter spillet ved å synge, "Red rover, røde rover, send __ rett over", med et barns navn fylle den tomme. Den heter barnet går frem og prøver å bryte gjennom holdt hendene på to barn på motstanderlaget. Hvis han eller hun bryter gjennom, så han eller hun velger en spiller fra motstanderlaget til å gå tilbake og bli hennes. Hvis kalt barnet ikke klarer å bryte gjennom, så han eller hun slutter seg til motstanderlaget. Da det andre laget samtaler over et barn på samme måte. Den ene siden vinner når de har alle har alle spillerne på laget.

Blanket Ball

Barn får i to eller tre lag på fire. Hver spiller har et hjørne av et teppe. Ett lag starter ved å plassere en volleyball i sentrum av deres teppe, deretter senke og løfte teppet raskt å kaste volleyball i luften. De opposisjonelle grupper så må flytte og fange volleyball, deretter sende den opp i luften igjen for et annet lag å fange og gjøre det samme. Spillet fortsetter til den ene siden slipper ballen eller ikke klarer å fange ballen i sitt teppe.

Gjemsel

Først er det noen som velger å være "It" og blir den søkende. Med lukkede øyne, ansikter søkende motsatt retning av de andre barna som leker og teller sakte til 10 eller 20 (eller mer, avhengig av antall personer og størrelsen på gjemme plass). Når du er ferdig telling, roper den søkende, "Ready or Not", og begynner å søke de skjulte spillere. Nå skjulte spillerne må unngå å bli oppdaget av den søkende, som koder den første personen han eller hun er i stand til å fange. Den fanget spilleren blir "It" for neste runde.