Spill for barn i alderen 2-5

Spill for barn i alderen 2-5


Hvis du underviser en klasse eller hosting en fest for barn i alderen to til fem, planlegge noen spill for å holde små barn opptatt og underholdt. Siden Barn i denne alderen kan ha en kort oppmerksomheten span, må du planlegge spill som er lett og enkel. Gi hvert spill vinner en premie og tildele alle deltakere med mindre premier å unngå såre følelser blant de små.

spill Memory

Test minnet av barna ved å spille en Memory Match spill. Skriv ut to bilder hver av flere tilfeldige objekter, for eksempel et eple, en nøkkel, en bursdag lue, en hund og en plante. Plasser bildene ansiktet ned på bordet, og velg ett barn til å gå først. Hun må vende over to firkanter. Hvis hun finner en match, holder hun det og går igjen. Hvis hun ikke finne en match, flyttes spill til den neste spilleren. Spilleren med flest kamper på slutten av spillet vinner.

For en annen minne spillet, ta ut en skuff av elementer som en appelsin, et såpestykke, en dukke, en ball og en liten plast leken hund. Fortell barna å se på varene. Ta skuffen bort og spør barna å kalle ut de elementene som var på brettet. Tildele en liten premie til alle barn som kan huske en av elementene på brettet.

Command Games

For å spille et spill som heter Jack Sprat Velg en spiller å være "det", og har alle de andre barna velge en partner. "It" må kalle en handling som back-to-back eller fra side til side og spillere må gjøre som "det", sier med sine partnere. Hvis "det" sier: "Jack Sprat," alle spillere må rykke ut for å finne en ny partner, blant annet "det." Spilleren som ikke har en partner er den nye "it" og kaller kommandoene.

Velg ett barn å være "den." Spill musikk og har "det" barn gjøre "spesielle dansetrinn." Han kan gjøre ting som å hoppe på en fot og klapp på hodet eller gni magen og synger høyt. Hver spiller må kopiere "det" spiller. Switch "it" spillere så hvert barn har en sjanse til å bli "den." Tildele små premier til alle spillere.

animal Sounds

Post flere dyrelyder på en CD. Noen online og butikkene har dyrelyder spilt inn på en CD for pedagogisk bruk. Har barna gjette hvilket dyr går med hvilket dyr lyden. Spill av en lyd, og få barna heve sin hånd for å gjette riktig dyr. Gi hver spiller en sjanse til å svare og dele ut en pris for hvert riktig svar.

En annen idé er å skrive ned alle dyrenavn på et brett. Etter at barnet gjetter dyret lyd, se om han kan finne riktig dyr navn på brettet.

Circle Games

For Sad Kitty, har alle barna sitte i en sirkel, og velg ett barn å være katt. Katten må gå rundt innsiden av sirkelen. Hun må stoppe foran en spiller og mjaue dessverre prøver å gjøre barnet latter. Hvis hun ikke kan få henne til å le etter tre mjauer, får spilleren til å bli den nye katten. Hvis katten gjør en spiller latter, flytter hun til en annen spiller. Hvis katten gjør det hele veien rundt sirkelen og alle ler, kan hun velge en annen spiller til å være katt. Fortsett å spille til hvert barn har en tur til å være katt.

For en annen sirkel spill, blåse en ballong og gi det til ett barn. La barna passerer ballongen rundt sirkelen ved å treffe den til en annen. Fortell barna objektet er å ikke la ballongen berøre bakken. Tildele en liten premie til alle spill deltakere.