Spill for hvordan å løse lineære likninger

Spill for hvordan å løse lineære likninger


Lineære ligninger er en algebraisk metode som løser problemer begrenset til den første strømmen. Variablene i uttrykket kan ikke være skåret, multiplisert og delt, eller være en kvadratrot verdi. Som i 2010, disse ligningene er fortsatt en del av matematiske fagplanene for algebra og utover. For å effektivt studere, verktøy som datamaskin flash spill er tilgjengelig for å gi elever, foreldre, lærere og nysgjerrige evnen til å lære og praksis.

Planet Blaster

Planet Blaster er et spill der oppgaven er å løse for den manglende verdi i ligningen for å beskytte planeten. Hvert spill består av fem spørsmål. Det er fem planeter, hver med en verdi som riktig løser ett av spørsmålene. Velg riktig svar og at planeten er ødelagt. Feil svar resulterer i skipet ditt blir ødelagt, men spillet fortsetter. Spill er rask, og siden det er bare fem mulige svar, løse for den siste problemet er en gitt.

Algebra Balanse Scales

Den Algebra Balance Skalerer spillet har spilleren forenkle begge sider av en likning for å finne verdien av "x". Det første trinnet er for spilleren å plassere riktig mengde "x blokker" og "nummererte blokker" på skalaen for å balansere den. Etterpå er målet å redusere problemet til poenget med å finne den "x" verdi. Spilleren kan velge å legge til, trekke fra, multiplisere og dele så mange ganger som nødvendig for å løse problemet.

ligning Buster

Ligning Buster karakterer spillerens på hennes evne til å løse problemet i tre trinn. Målet med spillet er å forbedre spillerens evne til å løse problemer i så få skritt som mulig.

Algebra vs. Kakerlakker

Algebra vs. Kakerlakker lærer lineære ligninger ved hjelp av skråningen-skjærings metoden. Dette spillet kan hjelpe spillerne forstå måten lineære ligninger er tegnet opp, hvordan du kan løse dem ved hjelp av en grafisk kalkulator, og prinsippene bak "x" og "y" fanger. Kakerlakker vil bevege seg i en rett linje og krysse "x" og "y" aksen. Ifølge instruksjonene, vil spilleren løse for vekst og kjøring av skråningen og plassere disse verdiene inn i en "y lik n" type ligning (se Resource avsnitt). Hvis den riktige løsningen er funnet før 16 kakerlakker vises på skjermen, vinner spilleren den runden, ellers er det en tapt kamp.