Spill for Pre-K ved hjelp av tall Linje

Spill for Pre-K ved hjelp av tall Linje


Antall linjer kan hjelpe pre-barnehage elevene lærer å legge til, trekke fra og telle objekter og tall i rekkefølge. Antall linjer kan hjelpe elevene til å forstå begrepene "mindre enn" og "mer enn" samt forholdet mellom tallene på linjen. De fleste pre-K elevene kan telle til ti og allerede vet at 10 er mer enn én. Spill som elevene kan spille alene eller i team er en morsom måte å bidra til å undervise matematikk og hvordan du bruker en rekke linje for å løse matematiske problemer.

Antall Linje Hopscotch

Tegn en tallinje fra 0 til 10 på et fortau. Plasser tallene 1 fot fra hverandre på linje. Skriv tallene fra 0 til 10 på kartotekkort og plassere kortene i en boks eller lue. Studenten trekker et nummer fra boksen og deretter hopp til nummeret på tallinjen. Lærere kan gjøre spillet mer underholdende ved å spørre elevene matematiske spørsmål, som for eksempel å legge til en eller trekke to fra sin plass på tallinjen og hoppe til svaret.

Inchworm Antall Linje

Kombiner kunst og håndverk med en rekke linje matte lekse ved å gjøre en inchworm nummer linje. Skriv ut antall linjer for hver elev, nummerert fra 0 til 10. Lag en inchworm mal ved å tegne og kopiere inchworm at elevene kan fargelegge. Gjør 55 små inchworms for hver student til å plassere riktig antall inchworms over hver plass på tallinjen, for eksempel to inchworms for antall sted to og tre inchworms for antall sted 3. Be elevene farge, klippe ut og lime inn inchworms på tallinja. Den første eleven til riktig fullføre nummeret linjen vinner en premie.

antall Race

Lag en tallinje fra 0 til 10. Skriv ut tall linjer gjennom 20 for mer avanserte pre-K studenter. To eller flere pre-K studenter bytter på rullende terningen og legger tallene på terningene sammen. Studenten flytter brikken et likt antall trekk langs tallinja. Når en student ruller dobles, får hun en annen vending. Den første eleven å komme frem til slutten av nummeret linjen vinner spillet.

Legge til og trekke Spill

Del en klasse inn i grupper på tre eller fire studenter. Gi hvert lag en rekke linje, nummerert fra 0 til 10, og et spill markør, for eksempel en mynt eller en brikke. Skriv en enkel matematisk problem på brettet. Elevene bytter på å svare på spørsmålet, og plassere sin mynt på laget tallinja. Lag tjene ett poeng for hvert spørsmål besvart korrekt, og ett poeng for å finne nummeret på tallinjen. Lag miste et poeng for hvert spørsmål besvart feil. Det første laget til å score 10 poeng vinner spillet.