Spill som involverer geometrisk sannsynlighet



Geometriske sannsynlighets avtaler med sannsynlighet og tilfeldigheter. Tradisjonelt forsøker den å finne oddsen for et bestemt resultat ved bruk av geometriske objekter. Dette fungerer når du arbeider med spill som involverer geometriske figurer. Mange av de spillene du spiller og se på TV er rett og slett problemer som involverer geometrisk sannsynlighet. Ved å forstå sannsynlighet, kan du bestemme oddsen for å få en viss poengsum for disse spillene.

Rolling Dice

Spill som involverer geometrisk sannsynlighet

Sannsynligheten formelen for mer enn en dør er mer komplisert, men fortsatt er det et spørsmål om geometrisk sannsynlighet.

I spill med terninger, forsøke å få et bestemt nummer ved å rulle terningen. Dette er et spørsmål om oddsen for å lage en side av en kube dukke opp på toppen. For å finne ut oddsen for å vinne et terningspill med geometrisk sannsynlighet, bruker du følgende ligning:

Antall mulige måter å rulle en Nummer / antall sider

For eksempel, når rulle en dyse, er det kun en måte å rulle hvilket som helst tall, og det er seks sider. Sannsynligheten for å rulle to er 1/6 eller 0,167.

Lykkehjul

Spill som involverer geometrisk sannsynlighet

Bruk geometrisk sannsynlighet for å finne ut oddsen for å vinne for enhver rokk spillet.

På TV-show "Wheel of Fortune," spillere spinne en stor segmentert hjulet i et forsøk på å vinne en premie. Matematisk, de spiller oddsen for landing på en bestemt sektor. Bestem oddsen for landing på en bestemt sektor med følgende ligning:

Totalt areal på hjul / Area of ​​en sektor.

For et styre med et areal på 40 kvadrat inches delt inn i åtte sektorer, hver med et areal på 5 kvadrat inches, er sannsynligheten for landing på en enkelt sektor er 5/40 = 1/8 eller 0,125

kaster Dart

Spill som involverer geometrisk sannsynlighet

Regulering dart styrene har en diameter på 17,75 inches.

Dart bruker geometrisk sannsynlighet mye som Wheel of Fortune, men det er flere sektorer, og arealet av hver enkelt er forskjellig. Deltakerne spille oddsen for landing en dart i en bestemt del av styret. Bruk geometrisk sannsynlighet for å bestemme disse sjanser med ligningen:

Areal av seksjonen / Area of ​​hele styret

For eksempel, er arealet av en dartskive ca 250 kvadrat inches. Og arealet av den doble blink er rundt 0,75 kvadrat inches. Sannsynligheten for å treffe den doble blink er 0.75 / 250 = 0,003.

skeeball

Målet med Skeeball er å kaste en tre ball ned en kjørefelt og lande det i en av flere hull. Dette er et annet spill som involverer geometrisk sannsynlighet. For å finne sannsynligheten for landing på ballen i alle hull bruke ligning:

Areal av hull / Area of ​​board

For en Skeeball bord med et areal på 1750 kvadrat inches, er sannsynligheten for landing på ballen i et hull med et areal på 28 kvadrat inches er 28/1750 = 7/432 = 0,016

Ferdighetsnivå

Spill som involverer geometrisk sannsynlighet

Bruk avansert sannsynlighet og matematisk modellering for å lage statistikk for liga spiller.

Geometrisk sannsynlighet kan du bestemme oddsen for scoring poeng i visse typer spill, men du kan også faktor i ferdighetsnivået til spillerne. Dette krever kunnskap om mer kompliserte områder av sannsynlighet og en forståelse av matematisk modellering. For å gjøre dette, må du opprette en matematisk ligning som er spesifikk for spillerne og spillet. Slike ligninger bruke ferdighetsnivået til hver spiller og deres statistikk for å skape en form for handikap for mindre erfarne spillere.