Spill spilles av barn i 1960

Spill spilles av barn i 1960


I 1960 var gjennomsnittlig antall barn per familie i USA var 2,33; i dag, det er 1,87. På grunn av baby boom etter andre verdenskrig, besto befolkningen av flere barn enn noen gang før. Brettspill i 1960 fokusert på et samfunn som var i endring utsikt utbredt i det siste. Spill inkludert hands-on skapelse eller oppgaver, skiftende teknologi og sosiale holdninger, og gode gamle familiemoro.

familie~~POS=TRUNC

Opprinnelig opprettet i 1860 av Milton Bradley, da kalt "The Checkered Game of Life", ble utgitt på nytt i 1960 for å feire spillets 100 årige historie. The Game of Life viste barna en side av livet som ikke var alltid hva du regnet med. Målet med 3-D spill fokusert på kapitalismen. Spilleren som oppnådde mest suksess i hele spillet var vinneren. The Game of Life er en del av den faste samlingen av National Museum of American History of the Smithsonian Institute.

Ny teknologi

Som teknologiske fremskritt i spill-elektronikk utvidet, brettspillet, "Operation" kom. Opprinnelig kalt "Death Valley" spillere ville bruke et metall sonde for å søke etter "vann" i ørkenen. I 1965, det Milton Bradley kjøpte konseptet for drift. Spillet innstillingen ble et sykehus i stedet for ørkenen. Operasjon innarbeidet en lyspære og en summende lyd på bordet som spillerne forsøkte å fjerne 12 deler fra en pasient som heter "Cavity Sam." Pinsett erstattet metall sonde, og spillerne brukte dem til å fjerne deler av Cavity Sam kropp. Hvis en spiller rørt sidene, en buzzer hørtes, noe som indikerer at "operasjonen" hadde mislyktes og spilleren ville miste en sving.

Opprettet i 1967 av Hasbro, Lys-Brite var en enkel kunst leketøy som brukes en lyskasse, peg-type lys og en svart ark. Spillere plugget pinnene inn i lyset boksen med mønstrede bilder av favorittfigurene, eller spillerne kunne lage sine egne tegninger.

Creative Games

I 1960, Ohio Arts introduserte Etch en skisse, kjent som den "magiske screen" og opprinnelig kalt "L'Ecran Magique." The Etch-A-Sketch trakk horisontale og vertikale linjer guidede via spilleren kronglete knotter knyttet til en pekepenn. Interne strenger og trinser flyttet pennen sammen en skjerm med skjult "aluminiumspulver og plast pellets" som skrapte mot et tynt lag når den er slått, lage linjer, også kalt metall litografi. Ifølge Ohio Arts, Etch-A-Sketch "inspirert et barn å tegne bilder og mønstre som utviklet kunst ferdigheter, visuell skjønt, fingerferdighet, og individuell ekspresjonisme."

Spirograph var "mønster tegning av roterende sjablonger", ifølge Tim Walsh, forfatter av Timeless Leker. Spirograph debuterte på Nuremberg Toy Fair i 1965. Kenner, et leketøy selskapet som produserte interaktive leker som tillot barna å lage, kjøpte Spirograph. Barnet plasseres en penn i et hull på en plast disk, og disken ble deretter rotert rundt et tannhjul, som produserer en av de første tekniske leker for barn.

Party Games

Twister ble betraktet av noen som kontroversielt i 1966. Spillet følger en spinner og en stor matte med forskjellige fargede sirkler. Målet med spillet var for spillere å plassere sine hender og føtter på sirklene som diktert av flaks i spinn, helt til en spiller har falt over. Spillerens organer sammenvevd utover i kampen, utfordrende seksualmoral tidligere tider. Twister fokusert på å endre seksuelle holdninger i Amerika, og er tillatt for et mer åpent sinn utsikten fra ungdommen av kulturen.