Spill Testing Teknikker

Spill Testing Teknikker


Videospill er en vanlig form for underholdning i disse dager. Disse komplekse kreasjoner krever strenge tester for å sikre at de oppfyller en høy standard, med liten eller ingen feil som finnes i det endelige produktet. Videospill testere forsøke å finne feil i beta-versjoner av programvaren og rapportere disse problemene til utvikleren.

Grunnleggende

Testere spille videospill med det formål å finne problemer; derfor bare å spille spillet i en "normal" måte er ikke tilstrekkelig. Ta deg tid til å utforske ulike aspekter av spillet miljø og forsøker uortodokse aktiviteter i spillet er vanlig praksis i en tester forsøk på å "bryte" et spill.

Ad-hoc

Ad-hoc, eller gratis testing, er der testere prøver å spille et spill på en måte utbygger ikke kan ha ment eller forberedt på. Denne stilen finner ofte tilfeldige spill feil. Datamaskiner krever en mye mer omfattende testing diett med ad-hoc testing på grunn av det store antall innganger i forhold til en konsoll spill. Tastatur, mus, eksterne kontrollere og eventuelle andre enheter må testes grundig, ofte med tilfeldige tastetrykk i forsøk på å finne feil.

test Cases

Test tilfeller er en mer strategisk form for videospill testing der testerne komplett generelle aktiviteter i spillet i hvert måte mulig å sikre riktig ytelse. Ofte i et spill det er flere metoder for å nå det samme sluttresultatet og testere må nærme seg hver spillsituasjon og gjennomføre den på en disiplinert måte fastsatt av utviklerne.