Sport Simulering Spill



Videospill begynte med idrett simulering. Ifølge en artikkel publisert i "Eludamos: The Journal for dataspill kultur" i 2008, den første noensinne videospill, som ble utgitt i 1958 og brukt et oscilloskop for en skjerm, ble kalt "Tennis for Two». Tennis for Two utviklet seg til all-time classic "Pong» i 1972 og sports sims har spilt en viktig rolle i video spillkonsoller siden den gang.

Tidlige dager

Etter Pong, var det ingen ser tilbake for sport simuleringsspill. De tidligste video gaming og datasystemer som Commodore Vic 20 og Atari inkludert simuleringer av tennis og bordtennis spill, men deretter baseball simulering spill tok over. Nintendo debuterte en tittel bare kjent som "Baseball" i 1984, og Commodore 64 fulgte opp med "Hardball" i 1987. Amiga svarte til hardball med "Earl Weaver Baseball" i samme år. Ved slutten av 1980 hadde fotball, hockey, fotball og basketball blitt tatt til ulike konsoller, og lenestol utøverne begynte å vise muskler (men ikke bokstavelig talt, selvfølgelig).

Simuleringer eller Games

Studien i "Eludamos" legger fram et interessant spørsmål om sport simulering titler i et forsøk på å skille mellom et spill og en simulering. Forfatterne påpeker at det er "allment akseptert som en simulering alene utgjør ikke et spill," og be om sportsspill kan betraktes spill. Mens noen programmer, som Microsoft Flight Simulator, søker å skape ultra-realistiske representasjoner av livet, har de fleste sportsspill brutt med den kunstneriske trangen til å simulere livet. Likevel sjangeren kan grovt deles inn i to hovedkategorier, beskrevet av forfatterne av "Eludamos" stykke som "morsomme sports spill" og "simulering sports spill." Hver kategori har undergrupper av kategorier, men de to hovedgruppene tjene som et utgangspunkt.

Moro vs. Detalj

Gjør ingen feil, er det noen utrolig realistiske og detaljerte sportsspill på markedet, som "MLB: The Show," PlayStation ultradetaljerte baseball simulering spillet. Du spiller hver tonehøyde for hver sesong, og spille en hel sesong er sannsynligvis å ta så lang tid som å se en på TV. Men noen sportsspill tenderer mot tegneserien og klønete, ved hjelp av sentrale begreper i sporten for å danne grunnlaget for spillet, og vanvittige kunstige konsepter for å holde spillerne kommer tilbake. Ta for eksempel EA Big er "SSX" snowboard simulering spillet, som har fysikken i snowboard i utgangspunktet rett, bortsett fra at det setter alt gjennom en forsterker, slik at spillerne til jernbane slipe på toget spor og hoppe over 60-etasjers boligblokker mens shredding ned sidene av fjellene. For hver idrett, fra tennis til bryting, spillere kan finne en realistisk sport simulering spillet, eller en komisk versjon.

Aktive Sport Sims

Med Wii, Nintendo revolusjonert sports simuleringsspill ved å gjøre spillerne ansvarlig for selve bevegelsen. Wii sports titler faller mer inn i tegneserien kategorien nevnt tidligere, som Wii "Sport" og Wii "Resort". Disse titlene fokus på bevegelse og samhandling, ikke helt på å gjenskape naturtro bevegelser. Men noen Wii-titler, som "Tiger Woods" Golf ", vekt nøyaktighet og praksis, og bygge bro over avstanden mellom simuleringsspill og tegneseriespill, med både realistiske moduser og dum spillmoduser.