Step-by-Step Rubix Cube Algoritmer

Step-by-Step Rubix Cube Algoritmer


Hemmeligheten til å løse en Rubiks kube puslespill ligger i en rekke mønstre og algoritmer for å sette hver rute på sin rette plass. Det er ingen reell algoritme mønster for å løse det første laget. Når du får en helt lag på linje med de riktige farge firkanter, kan du begynne å følge disse algoritmene. De nøyaktige algoritmer du trenger vil avhenge av hvor de andre rutene er plassert på den tiden.

Bruksanvisning

Middle Layer

1 Hold kuben slik det ferdige laget er på bunnen og en side med to matchende midterste rutene er foran deg. Det skal se ut som en opp-ned T.

2 Snu side rett foran deg en omdreining med klokken.

3 Snu det øverste laget en sving til venstre og deretter side til høyre en sving oppover.

4 Omvendt forrige trinn, snu det øverste laget en sving til høyre og deretter til høyre lag en sving nedover.

5 Vri oversiden en sving til høyre igjen og deretter slå forsiden mot klokken. Reversere denne prosedyren, vri oversiden en sving til venstre og deretter slå forsiden klokken.

endelig Layer

6 Finn to hjørner på det øverste laget som deler en farge som ikke er det øverste laget farge - at fargen skal være på det øverste laget sentrum torget. Snu det øverste laget slik at disse hjørnene er på riktig side, og har den siden ansiktet deg.

7 Bruk denne algoritmen hvis side rutene på disse hjørnene er ikke på deres riktige sider: Venstre side opp og øvre side høyre, venstre side ned, forsiden klokken, topp side venstre, front side mot klokken, venstre side opp og øvre side igjen, venstre side ned, oversiden to svinger igjen.

8 Gjenta forrige algoritme for baksiden, og slå kuben slik oversiden er nå på forsiden.

9 Matche den nye forsiden hjørne firkanter med sentrum torget en etter en med denne algoritmen: høyre side opp og øvre side venstre, høyre side ned, topp side venstre, høyre side opp, oversiden to ganger til venstre, høyre side ned, topp side venstre to ganger.

10 Snu kuben tilbake så ufullstendig laget er på topp.

11 Følg dette hvis bare en full kant er riktig: Senter side opp og øvre side høyre, senter siden ned, oversiden til høyre to ganger, midtsiden opp og øvre side høyre, sentrum siden ned. Hvis du har en H-form på toppen i stedet, følg denne algoritmen, men slår oversiden igjen hver gang.

12 Orient kantene ved hjelp av denne algoritmen hvis du har en sidelengs H på toppen: Rett ned, midterste laget venstre, høyre opp to ganger, midten til høyre to ganger, helt ned, øverst til venstre to ganger, rett opp, midten til høyre to ganger, helt ned to ganger, midten til høyre , rett opp, øverst til venstre to ganger.

1. 3 Orient kantene med denne algoritmen hvis du har en trekantet form på toppen: Front klokken, midterste laget venstre, høyre opp to ganger, midten til høyre to ganger, helt ned, øverst til venstre to ganger, rett opp, midten til høyre to ganger, helt ned to ganger, midten til høyre , rett opp, øverst til venstre to ganger, helt ned, front mot klokken.