Street Fighter 2 Move List

«Street Fighter II" er en 2D slåssespill som opprinnelig ble utgitt i 1991 i arkaden, og i senere år på mange hjemmekonsoller. Selv om spillet har sett en rekke gameplay, skader og hastighet tweaks, har den faktiske farten liste forble stort sett uendret siden 16-bit æra.

standard Angrep

Alle figurene har seks standard angrep: lys punch, medium slag, hardt slag, lys spark, middels spark og harde spark. Alle disse angrepene kan utføres mens huk, stå og hoppe. Selv om standard angrepene er utført den samme uavhengig av karakter, visse tegn håndtere mer skade enn andre, eller har et begrenset eller økt rekkevidde når du utfører angrepet.

Lukk Angrep

Alle figurene har minst to varianter av nære angrep. Lukk angrep er spesielle manøvrer som kan utføres når du er i umiddelbar nærhet (på samme fliser). De kan vanligvis deles inn i to typer: kast og holder. Kaster kan brukes til å dirigere motstanderen inn i den plassen du vil ha dem, noe som gjør dem nyttige for å komme ut av hjørnene. Rommer kan brukes til å ta altfor aggressive motstandere. Gjentatte trykk hold knappen vil forlenge animasjonen, forårsaker mer langvarig skade.

spesielle Angrep

Alle figurene har minst ett spesialangrep. Spesielle angrep er unike for hvert tegn, og kan utføres så lenge karakter har full kraft i deres spesielle meter (som er bygget ved å skade den motstander med standard angrep). Spesielle angrep er utført via en rekke tidsbestemte knappetrykk som korresponderer med posisjonen til begge tegn. For eksempel, for å utføre Balrog dash slag, må du holde tilbake på navigasjonsknappen i to sekunder, trykker du frem raskt og gjøre en hard punch.