"Super Smash Bros." Games

"Super Smash Bros." Games


Det er Nintendo-spill som setter deg i rollen som Mario den heroiske italiensk rørlegger, Link fekter, eller til og med Samus dusørjegeren. Men bare ett spill serien - "Super Smash Bros." - Gjør det mulig for spillere å velge mellom alle de tegn og mange flere fra Nintendos historie klassikere. Best av alt, spillerne bruke dem til å slå hverandre opp i unike omgivelser og innstillinger fra spillene disse tegnene hagl fra.

"Super Smash Bros."

De store "Super Smash Bros." Serien gjorde sin første opptreden på Nintendo 64 i 1999, som en av de siste originale spillene utgitt på at spillkonsoll. Nintendo etablert en unik identitet for spillet med en annonsekampanje som viste de klassiske tegnene Mario, Fox, Samus, Link, Kirby, Donkey Kong, Yoshi, og Pikachu alle slå hverandre opp over ingenting. Opp til fire personer kan spille mot hverandre i en plattform-stil, siderullende slagsmål. Spillet er panisk, rask, uforutsigbar og i motsetning til noe som kom før det. Selv om hver karakter har unike evner, er kontrollen ordningen bemerkelsesverdig lik, som oppmuntret eksperimentering og gjort det mer tilgjengelig for yngre spillere.

"Super Smash Bros. Melee"

Med et mye større budsjett og utviklingsteamet bak det, var oppfølgeren til «Super Smash Bros.», «Super Smash Bros. Melee," utgitt på GameCube mai 2002 til rungende suksess. Spillet har solgt over 7 millioner eksemplarer på verdensbasis, og er den mest solgte spillet på GameCube konsollen. Spillet har lagt en forbløffende 18 tegn til listen som spillerne kan bruke i løpet av 29 spillbare miljøer. Gamle tegn fra det første spillet hadde nye bevegelser og nye elementer endret kampstrategier helt. Det var også en single-player eventyrmodus som spilte på samme måte som de populære tidlige Mario siderullende spill.

"Super Smash Bros. Brawl"

Kort tid etter at Nintendo Wii kom ut, "Super Smash Bros. Brawl" spill fulgte med nye figurer. Solid Snake fra den bestselgende "Metal Gear Solid» -serien overrasket fans og kritikere, samt Sonic, Mario rival i mange år før Sega sluttet å lage konsoller. Wario, den onde versjonen av Mario som ble populært på Game Boy, sluttet seg til cast, som gjorde Pit fra det klassiske spillet "Kid Icarus." Dette spillet lagt den episke avslutningsbevegelser til hver karakter som heter "endelig smash." Treffer en av disse gjør det mulig for spilleren å gjøre en super-drevet flytte å banke andre spillere av plattformen, formodentlig til sin død.

Kritikker og salg

Den opprinnelige "Super Smash Bros." ble rost for sin flerspilleropplevelse, men mange kritikere sa enkeltspillermodusen var kort, flat og vanskelig. Til tross for disse problemene, solgt den opprinnelige 5,7 millioner eksemplarer i USA og Japan kombinert. "Super Smash Bros. Melee" fått positive applaus fra de fleste kritikere, som mange av dem kunne se den har steget til et nivå av mainstream popularitet aldri før sett på GameCube. De over 7 millioner solgte eksemplarer på verdensbasis reflektert over hvor mye serien hadde forbedret. Etter mindre enn ett år med utgivelse, hadde positivt anmeldt "Super Smash Bros. Brawl» solgte 1,5 millioner eksemplarer på verdensbasis.