Teen Titans Card Game Rules

Teen Titans Samlekort spill fra Bandai gjør det mulig å konstruere en kortstokk med helter eller skurker fra den populære TV-serien å kjempe om kontrollen over byen. Chaos har hendt den fiktive hjemby Teen Titans. Gamle fiender vil arbeide sammen for å bekjempe rivaliserende lag og skurker kan ta parti med giganter, som også har muligheten til å slå på hverandre. Reglene i spillet kan virke komplisert, og spille kan motsi hendelser fra serien selv.

Kort typer og oppsett

Det er fire primære korttyper. Tegn kortene har en nominell effekt og kvalitet. Dette er de stridende rundt hvem historien dreier. Skillz kort øke strømmen av tegnene de blir spilt på i kamp. Storyline kort endre reglene for engasjement. Endelig feltkortene er de stedene hvor slagene finner sted og har en grense betegnelse. Alle disse kortene kan ha flere kort virkninger i sin tekstboks som påvirker angrep eller forsvar av disse stillingene. Spillere hver montere et dekk som består av nøyaktig tretti karakter, skillz eller Storyline kort og tre feltkort. Feltkortene må ha en kombinert Limit vurdering av ti. Hver spiller vil stokke sine ikke-feltkortene og plassere de tre felt kort med billedsiden ned foran dem for å starte spillet.

Spillets gang

Spillere snu en mynt for å avgjøre hvem som spiller først. Den første spilleren regnes som lovbrudd og kan angripe et felt; den andre vil være forsvar på den første svingen. Disse oppgavene bytte hver sving og spilleren på krenkelser går alltid først i hvert trinn. Spillet dreier seg om å skade feltkortene og bekjempe fiendtlige tegn. Tegn opp til fem kort i din hånd. I begynnelsen av hver sving både forsvarer og angriper bør ha fem kort totalt. Spillere deretter plassere kort fra sin hånd med ansiktet ned i en "handling rad" foran dem. Disse brukes til makten skillz og Storyline evner. Når kortene som skal brukes til tiltak poeng har Bene plassert, kan spillerne sette en forsiden ned karakter i klargjøringsområdet. Dette er foran spilleren, og ikke ennå på feltkortene. Spillere, som begynner med den offensive spilleren, så kan flytte noen av sine karakterer enten i klargjøringsområdet eller på feltkortene til alle felt kortet. Dette er kjent som flyttingen fase. Når alle figurene i stykket er enten på felt eller venstre i klargjøringsområdet, begynner kampen fasen. Flip over feltkortene med tegn på dem og disse tegnene. Sammenlign Grense poengsum på feltkortet med karakteren på karakteren. Hvis en angriper er høyere karakter enn grensen på feltet, kan kamp ikke fortsette, og feltet er trygg. Hvis forsvarere er høyere, blir de umiddelbart forkastet til søppelhaugen og eventuelle angripere håndtere en skade på feltet. Spillere kan deretter plassere skillz kort eller historier i spill for å øke kraften i sine karakterer. Hver av disse har en pris i aksjonspunkter som er betalt ved å flytte kort fra handlingen rad til spillerens søppel haug. Når alle de skillz og Storyline tilsetninger gjøres, tegnet med den høyeste makt vinner kampen og taperen er plassert i seierspoeng området. Felt blir ødelagt når de tar skade lik sin Limit rating. Spillerne får seierspoeng lik grensen for eventuelle felt de ødelegger og karakteren av beseiret tegn. Etter kamp, ​​spillerne trekke opptil fem kort og en ny vending begynner.

Vinne og tilleggsregler

Spillere vinner når de har samlet 15 seierspoeng ved å eliminere alle motstandernes tegn og felt. Også, hvis en spiller klarer å ødelegge alle tre av motstanderens felt, er det en umiddelbar seier og spillet ender. Det er noen flere regler som er inkludert for offisielle spill, men kan anses valgfritt. "Team" regler påvirke bevegelsen fase. Bare tegn med samme lag betegnelse som "Titans" eller "Hive» kan bli flyttet til samme felt. Tegn uten en betegnelse kanskje ikke med en karakter som innehar et lag, men kan likevel slå med andre ikke-justert tegn. Dessuten kan angrepsspillere satte scenen ved å spille Storyline kort til sine felt under flyttingen fasen. Dette gjør at hackere kan få overtaket og gir noen beskyttelse mot sterke feltet effekter. Angripere må fortsatt betale alle handlings kostnader forbundet med disse kortene.