Tegn Texturing Teknikker

Opprette 3D-figurer for spilldesign eller animasjon er et veldig morsomt prosjekt å ta på. Det er mange elementer til å utforme og å modellere et 3D-karakter og en av de viktigste visuelle aspekter er teksturering. Uten en tekstur, vil karakteren ikke har noen detaljer eller funksjoner, og vil bare være en solid farget polygon. Teksturering er en viktig kunst å mestre når du arbeider i karakter design.

rett Texturing

Rett teksturering er prosessen med å søke teksturer til koblede objekter for å skape en masket modell som ser ut til å ha separat teksturerte stykker. Den beste måten å teksturere et tegn på denne måten er å lage hver del av tegnet separat. Lag armer, ben, torso, hode, og så videre som egne modeller. Etter det er gjort kan du bruke "linking" verktøy for å koble hver del til sin respektive felles og brikke. Som vil tillate deg å tekstur hver del individuelt mens alle deler forbli sperret. Dette er nyttig for nybegynnere å starte opp som kan føle skremt av de andre tegn teksture triks.

Multiple Material IDer

Material IDer kan brukes til å lage et nett av flere teksturer på en spesifikk "single" objekt. Hvis du modellere en karakter som en enkelt enhet, kun ved hjelp av en polygon som du har formet og dannet, kan du plassere forskjellige teksturer på ulike deler av objekter ved hjelp av materielle IDer og materialet editor. For å gjøre dette, må du først opprette din modell eller mesh og deretter, ved å høyreklikke på den, må du konvertere den til en redigerbar polygon. Derfra kan du skrive inn Endre -kategorien og velg "ansikter modus". Deretter kan du bla nedover for å finne den "materielle IDer kategorien." Hvis du velger et ansikt eller en gruppe av ansikter kan du tilordne det et materiale ID-nummer. For eksempel, hvis du har plassert en gruppe som nummer én, og velg en ny gruppe og angi den som nummer to. Du kan fortsette denne prosessen flere ganger, og har en svært kompleks tekstur objekt. Når du tildeler hver gruppe til et bestemt nummer må du åpne ditt materiale editor. Du kan deretter velge "Multi / Sub" objekt og tilordne hvert nummer en annen tekstur.

UVW unwrapping

UVW pakker er et svært nyttig verktøy når teksture et skapt karakter, og kan være svært nyttig i å lage en detaljert og troverdig tekstur. En UVW Pakk vil faktisk "pakke" objektet og flat den ut for å lage et kart over alle bitene i et gitt tegn eller objekt.

De fleste UVW unwraps er svært detaljerte, og det er lett å finne ut hva objekter er hvilke deler. Med disse kartene kan du redigere i et bilderedigeringsprogram og male eller dekke dem med virkelige bilder. Deretter, når du lagrer kartet malt som et bilde og importere den inn i materialet editor, vil det vikle seg perfekt rundt karakteren din, som vil sørge for maksimal detaljer og en veldig fin teksture jobb.