Teknikker for Gjennomføre en Raffle

Teknikker for Gjennomføre en Raffle


Den enkleste teknikk for å gjennomføre en tombola er den eneste uavgjort. En gruppe av billetter er plassert i en inneholdt plass, en bolle, en lue, en boks eller en bag, og en billett med det vinnende nummeret eller navnet er hentet fra gjengen. Det er ingen reelle ulemper med denne metoden, annet enn at det er litt tørt og kjedelig. Du kan bruke andre metoder for å krydre dine tombola tegninger. Sjekk med din stat, fylke eller byen kontorer for å være sikker på at du har de riktige lisensene til å gjennomføre en tombola. Hvis du er på en skole campus, militærbase eller annen organisasjon grunnlag, må du ha godkjenning og følge retningslinjer for gjennomføring utlodning.

Kalender Raffles

Hvis du holder mer enn en tombola i året, for å gruppere dem sammen danne en "kalender tombola" som du annonsere sammen. Dette gir spillerne mer å se frem til, og holder dem kommer tilbake for mer. Du kan strukturere tombola, slik at en billett er bra for hele serien eller selge billetter til hvert spill individuelt, noe som gir spillerne muligheten til å kjøpe alle sine billetter på en gang. Du kan kjøre en kalender tombola daglig, flere ganger i uken, ukentlig, månedlig, kvartalsvis, halvårlig eller årlig. Alternativene for å sette opp en kalender tombola er nesten uendelige. Den eneste betingelse er at spillereglene må være tydelig trykt på et lodd, eller program, slik at deltakerne vet hvilken type sjansen de kjøper.

Velg 3 / Pick4

En spin-off av et populært lotteri spill, en daglig plukke tre eller plukke 4, kan du lage en tombola hvor spillerne må velge et forhåndsbestemt rekke tall og deretter trekke nummererte slips fra en beholder og føre dem opp i den rekkefølgen av trekningen. Spilleren med en matchende billett vinner. Ulempen med denne metoden er mer enn én person kan vinne premien, og det er bare effektiv hvis du kan levere mer enn én.

Duck Race Play

Bruk en strøm av rennende vann for å lage et løp tombola. Antall leketøy gummi ender med uutslettelig markører for å matche de solgte billetter. Slipp endene på en gang i strømmen, og den første til å krysse en forhåndsbestemt mål er vinneren. Dette fungerer best med et forholdsvis lite antall spillere.

Cow Plop

Hvis du har tilgang til levende dyr (helst levende dyr kan brukes, ikke bare storfe), skape et liv-størrelse rutenett med et tilsvarende antall system for å matche tegning billetter. Tradisjonelt plassen som en ku "plopp" faller på er vinnernummeret. Lag din egen metode for å velge vinneren: den første plassen en katt sitter i; den første plassen en hund graver; eller, selvfølgelig, de prøvde og sanne, første plassen et dyr avlaster seg i gevinster. Ulempen med denne metoden er at det kan ta litt tid for dyret å utføre en bestemt funksjon. Hvis du velger "ku plopp" metode for tegning, sørg for at du overholder dyrevelferd forskrifter og ingen dyr er skadet mens du utfører din tombola.