Tekstbaserte rollespill Ideas

Tekstbaserte rollespill Ideas


Datastyrt tekstbaserte rollespill var et lite skritt fremover fra sine forfedre som penn-og-papir rollespill som GURPS og Dungeons and Dragons. Basert på ruller og fantasi terninger, penn-og-papir-spill dannet grunnlaget for hele rollespill sjangeren, fra en enkel tekst spill til den siste visuelle blockbuster spill. Mangler bilder, tekstbaserte rollespill tillater spillere å fylle verdener med sin fantasi. Nor, med disse spillene, ikke en spiller trenger å samle en spillgruppe og spilleder til å nyte den avkoblingen rollespill gir. Tekstbaserte spill er fortsatt rundt i dag, og en generasjon som vokste opp med å spille sjanger klassikere som "Zork" kan lage sine egne eventyr.

stor Beskrivelse

Med ingen bilder for å illustrere historien, er rik beskrivelse den største aktivum et tekstbasert spill kan ha. Dyktige skriving er nødvendig å beskrive tilstrekkelig den ofte fantastisk setting for dette spillet finner sted, så en spillets designere og forfattere bør gjøre seg kjent med litteraturen av spillets sjanger - fantasy, høy science fiction, post-apokalyptisk - å vite terminologien til best beskriver hva spillernes tegn kan se. Beskriv blinke og pulserende kontrollpanel spillerens stjerneskipet som hun løp mot sentrum av galaksen for å hindre at en supernova; eller det glitrende skalaer og forkullet, røyking snute av den gamle røde drage som holder spilleren frelse fra henne lycanthropic fordømmelse. . Spillet trenger fortsatt å høres naturlig, skjønt, så ikke gå over med adjektiver og adverb, men prøver å komme opp med noe bedre enn "du er i et fangehull Det er tre utganger: Nord, Sør og Vest. "

sterk Narrative

Spill kan ikke overleve på billige karakter gimmicker som vampyrisme, tidsreiser eller andre brukte arketypen, så historien må prioriteres. Gjør konturene av spillets historie før du setter den i stein. Gi tegn en rekke oppnåelige mål å holde sin interesse samtidig bygge opp til en stor prestasjon. Akkurat som med beskrivelse, vil mangelen på visuelle plassere et større ansvar på sterk fortelling skriftlig. Tilbake historien er det første skrittet til store narrative historier. Uansett hva slags spill du designe, gjøre visse hovedpersonen har en overbevisende bakgrunnshistorie. Hvis spillet er inspirert av 1920-tallet detektiv litteratur, kanskje hovedpersonen så en mob-frontet lånehai drepe en mann for reneging på spillegjeld, og helt siden da har hele sin hensikt for å leve vært å stå opp for svake og søke rettferdighet mot mobben. Hvis du skriver en post-apokalyptisk fortelling, kan det hende at hovedpersonen har vært en av de soldatene som kjemper for den undertrykkende nye verdensorden, før han ble sendt for å drepe sin beste venn, som var en løytnant i opposisjon. Et tegn historie er den viktigste informanten sin fremtid, så ikke spart på baksiden historien.

forgrening Story

Selv om spillets historie må settes i stein, spillerens vei gjennom den ikke. Forgreninger historien linjer gir spillerne replay verdi at moderne rollespill har lært dem å forvente. På flere punkter gjennom hele spillet, gi spilleren en betydelig valg å gjøre. La henne valget påvirke utfallet av spillet: om hun blir godt eller ondt, en prinsesse eller fattiglem, en stor trollmann eller barbar konge.

side Quests

Avledninger er viktig. Slogging gjennom fangehull, skoger og romskip kan bli slitsomt, så mindre sideoppdrag er viktig å gi spilleren en mental pause fra spillets større mål. Har folk i felles områder som byer eller spaceports chatte med karakter og gi ham oppgaver å utføre: hente en verdifull, en bank ran eller et attentat - noe med et element av fare, men usannsynlig å forårsake en dødsulykke.