Tips for å hjelpe primære studenter Lær tid ledelse

Tips for å hjelpe primære studenter Lær tid ledelse


Tid er en uerstattelig vare som de fleste voksne sliter med å administrere effektivt. Starter barn tidlig på hvordan du skal bruke tiden klokt vil hjelpe dem å navigere mye lettere gjennom skolen og i hvordan å bestemme prioriteringer.

Spis Det Frog

Oppfordre barna til å "spise som frosken", en fengende setning som refererer til å fullføre de prioriterte oppgaver som kan være den mest utfordrende, tidkrevende eller minst moro. Når disse oppgavene er fullført, er det lettere for barnet å unngå å utsette siden den vanskeligste delen av sitt oppdrag, husarbeid eller aktiviteter er ute av veien.

tid wasters

Identifisere aktiviteter som gir barna den unnskyldning at de ikke har nok tid. PBS Kids liste fire eksempler på sosiale aktiviteter som skjærer timer fra et barns dag. Disse "tid wasters" inkluderer å se på TV, surfe eller chatter på internett, videospill og snakke med klassekamerater på telefonen. Angi en tidsperiode på dagen for underholdning og hold deg til denne tidsrammen for å få barn som er vant til rutinen.

Forklar fordeler

Forklar barnet ditt at å få smartere / får gode karakterer, kjører fortere, spiller instrumentet sitt bedre, krever at deres tid planlegges for å gi dem en fair sjanse til gjennomføring. Bruk ditt barns fantasi for å bidra til å motivere dem. Oppmuntre barnet til å tenke nå målet for hånden.

Lær satsinger

Velg prioriteringer med barnet ditt. Gå dem gjennom hva prioriteringer bety for dem og familien som helhet. Dette bidrar også til at barnet utvikler en følelse av verdier. Forsiktig forklare konsekvensene av ikke å opprettholde en prioritet, og gi konkrete eksempler.

Brag Tid

Tillat barnet å vise prestasjoner på en sunn måte. The Education Resources Information Center (ERIC) tyder på at når barna fullføre en oppgave, de skal føle seg fri til å belønne seg selv med å annonsere at de gjorde det. Guard mot barn faller kort av ferdigstillelse å skryte. Oppmuntre dem til å holde det gående å komme forbi neste forhåndsbestemt sjekkpunkt og dele når oppgaven er fullført.