Tips for å spille Wii Sports Tennis

En av fem kamper inkludert på "Wii: Sports" spill disk selges med Nintendo Wii, tar Wii Sports Tennis nytte av den bevegelsesfølsomme teknologien i Wii for å lage en tennis simulering basert på bevegelsene etterligne de som brukes til å spille en ekte tennis spill. Men uten en skikkelig bane, nett og ball foran deg for å hjelpe deg å bedømme dine bevegelser, mestre dette spillet kan være litt vanskelig i begynnelsen. Å vite den riktige måten å sette opp og flytte vil hjelpe deg å begynne å ha det gøy med denne tittelen raskere.

Setup

Riktig oppsett er spesielt viktig for dette spillet, som sporing av bevegelser er følsom og kan være pirkete. Før du selv slå på spillet, sørg for at Wii-innstillingene er riktig konfigurert for å reflektere den posisjonen sensor bar, enten det er over eller under TV-skjermen (se din Wii brukermanual for detaljer om hvordan du gjør dette).

Sørg for at du har rikelig med plass til å bevege seg og kan stå rett foran TVen, minst 4 fot tilbake. Hvis du ikke allerede er i vane sikkert feste håndleddsstroppen av Wii-fjernkontrollen, sørg for å gjøre det for dette, da den raske, skarpe svinger gjør det spesielt lett å tilfeldigvis kaste fjernkontrollen.

Når du starter spillet, vil du automatisk bli bedt om å velge hånden din preferanse. Pass på at dette også er riktig, eller bevegelse av fjern vil ikke tilsvare bevegelsene dine Mii avatar.

spille

Hvis du er ny til spillet, kan det være lurt å velge en "Best of 5" kamp, ​​da dette vil gi deg den mest tid til å øve med Wii-fjernkontrollen før spillet er over, så er du sannsynligvis til å miste mye først. Det er vanskelig å mestre dette spillet uten å bruke litt tid med det, men det er givende når det begynner å fungere.

En en-player spillet lar deg kontrollere både foran og bak avatarer i et spill av dobbeltrom, mens en to-player spill setter begge spillerne på samme lag med en spiller kontrollerer hver spiller. I enspillermodus, vil svinge Wii-fjernkontrollen forårsake både avatarer til å svinge sine racketer samtidig.

Avatarene vil automatisk flytte inn i posisjon til å slå ballen så den kommer mot dem, noe som gjør deg ansvarlig bare for timing, vinkel og hastighet swing. Det er her det begynner å bli vanskelig: Wii fjernprogrammering for dette spillet svarer skikkelig bare til en bestemt type swing. For best resultat, prøv å dyrke en lang, glatt sving med en rask smekk på håndleddet ved målgang. Hvis du svinger for fort eller ikke klarer å knipse håndleddet, kan spilleren avatar ikke svare, eller kan svare uberegnelig. Du vil også trenge å flytte Wii-fjernkontrollen i riktig posisjon og på siden av kroppen din til å reprodusere riktig frem eller tilbake swing å korrespondere med hva som skjer på skjermen. Dette betyr at du må betale forsiktig oppmerksomhet til bevegelsen av ballen for å forberede skikkelig swing i tid.

Den skarpere smekk på håndleddet er, jo mer strøm til streik har. Dette er spesielt nyttig når det er tid til å tjene som en kraftig håndledd smekk her kan du tjene et punkt ved å opprette en stasjon som er for raske for dine motstandere til å svare på.

Som i en ekte spill av tennis dobler, vil du ha to sjanser til å treffe ballen, en gang med hver spiller. I første omgang vil du sannsynligvis finne at det er lettere å fokusere på bevegelsen av den første spilleren, som det har mer tid til å flytte på plass for å treffe ballen. Men som du får mer kompetanse, vil du oppdage at du har muligheter til å treffe ballen med spilleren nærmest til nettet, som ballen vil noen ganger fly direkte til denne avataren. Dra nytte av disse mulighetene når du kan, da dette ofte er en enkel måte å få et punkt eller fordel.